torsdag 27. januar 2011

Sminkeshopping i London

Siri spurte meg om jeg kunne tipse litt om sminkebutikker i London. Mange vet kanskje at jeg ser på London som den beste byen i verden, og da jeg var der i november kom jeg hjem med en bærepose (ja, du leste riktig) full av sminke. Jeg sitter som vanlig våken hele natten mens kjæresten snorker ved siden av meg, så jeg tenkte jeg like gjerne kunne skrive et helt innlegg så alle kan få gleden av min insomnia (les: jeg sover alt for lenge utover dagen).

Drugstore (les: billig)

Barry M – Sinnsykt billige neglelakker som er helt greie. De har løse øyenskygger i mange spennende farger som er ganske gode i forhold til prisen. Selges på TopShop og Boots o.l.

Boujours – Jeg har hørt mye bra om deres blushers og single øyenskygger, men jeg har aldri prøvd det selv. Ganske billig merke som selges på Boots, Superdrug o.l.

17 – Lillesøsteren til Boots eget merke 17. Veldig billig merke og de har masse gøy du kan prøve. Det er så billig at du godt kan feile. Selges på Boots selvfølgelig.

Sleek – Skikkelig flotte øyenskyggepaletter til bare 60kr! Verdt pengene og vel så det! Selges på Superdrug.

Revlon – ELSKER leppestiftene deres, spesielt de som er heldekkende i fargen. De har også mange fine neglelakker. Selges på Boots o.l.

TopShop – Endel fine neglelakker, og jeg vet at mange liker deres kremblushers. Gjett hvor det selges!

Nails Inc – Åpenbart kjent for flotte neglelakker. Tror de er ganske billige. Selges på større Bootsbutikker.

Urban Decay – SELVFØLGELIG må alle som ikke allerede har den kjøpe deres Eyeshadow Primer Potion. Den er jo rett og slett fantastisk! De har også mange fine eyelinere som ligger rundt hundrelappen, og flotte øyenskyggepaletter i fra hundrelappen til rundt 300kr. Selges på utvalgte Boots.

Litt dyrere

Benefit – Jeg har aldri prøvd Benefit ordentlig, men folk verden over elsker det. Jeg skal kjøpe masse når jeg er i USA. De er spesielt kjent for dine blushers. Selges på større Boots og butikker som Selfridges. De har også egne butikker rundtom i byen, adresser finnes på hjemmesiden.

MAC Pro – Hvis du elsker MAC burde du virkelig sjekke her. De har fullt utvalg av produkter og de som jobber der er ekstremt flinke og veldig hjelpsome. Adresse finner du på hjemmesiden til MAC.

Illamasqua – Ligger rett i nærheten av MAC Pro. Relativt nytt merke med mange utrolig spennende produkter. Leppestiftene skal være veldig gode! De har egen butikk, men selges også på Selfridges og Charles Fox.

NARS – Kaja LOVES! Jeg elsker alt jeg har prøvd fra NARS, og skal prøve enda mer når jeg er i USA. De har et godt utvalg blushers, og alle har sikkert lest om de en eller tusen plasser. Orgasm er jo en kultfarge! Prisene er på samme nivå som MAC, og det er produktene også! Selges på Selfridges og Liberty.

High End

Dolce & Gabbana – ELSKER blusherne! Jeg burde ha hamstret. Leppestiftene: not so much. Selges på Selfridges.

Burberry – ELSKER leppestiftene. Har veldig lyst å prøve foundation fra Burberry, spesielt siden de har et stort utvalg av veldig lyse farger. Perfekt for bleikfiser som meg. Selges på Harrods, Selfrdiges o.l.

Giorgio Armani – Jeg anbefaler Eyes to Kill mascara til ALLE, det er kanskje verdens beste volummascara. Jeg har også hørt at de har utrolig fantastiske foundations. Selges på Selfridges, kanskje på Harrods også (husker ikke).

Helt til slutt vil jeg tipse om Charles Fox. Dette er en sminkebutikk på profesjonelt nivå, og selger merker som Make Up For Ever og Kryolan. MUFE er er mitt favorittmerke på linje med MAC. Jeg ELSKER det virkelig, alle produktene er fantastiske. Kostene også! Butikker ligger i Covent Garden, adressen finner du på nettsiden.

English: Here is a make-up shopping guide for London. My favorite brands in their collective price range. Links mean store locators.

3 kommentarer:

  1. Eg ELSKE butikken Superdrug!!

    SvarSlett
  2. Gode tips. Nå fikk jeg lyst til å reise til London å shoppe. ;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...