søndag 6. februar 2011

Eyeko Magic Bronzer i Ibiza

Forrige uke fikk jeg jo en pakke med good shit fra Eyeko i posten, bl.a. deres Magic Bronzer Brush, altså et solpudder, i den lyseste av tre farger, Ibiza. Dette er faktisk mitt første solpudder noen sinne. Jeg var nesten litt nervøs for å prøve det, men jeg kjøpte den lyeste fargen og satset på det beste. Den kostet uansett bare 50kr, så jeg bare kjørte på.

Produktet er veldig pigmentert. Puddereret er helt matt, og jeg ville sagt fargen er en litt tan men ganske naturlig hudfarget. Det er ganske lite pudder i beholderen, men du trenger så lite at den vil likevel holde ganske lenge. Jeg luktet ikke på den, men den hadde ikke noe merkbar lukt heller. Jeg merket heller ingen irritasjon i huden, og jeg har ekstremt sensitiv hud.

IMG_1309

Beholderen, derimot, er et mareritt. Hele greia er lagt i en ganske kjip plast som jeg kan se for meg at ødelegges ganske fort med litt røff behandling. Kosten er veldig liten, og du skal i teorien la pudderet komme gjennom kosten. Sist men ikke minst faller korken av hele tiden, og børsten er litt for stor til korken så det er vanskelig å få den på fint. Jeg kommer til å kjøpe en liten boks når jeg kommer hjem og kaste boksen, og bare bruke vanlige koster.

IMG_1311

Her er en swatch på NC15/NW15 hudfarge i naturlig lys. Som dere ser er den ganske lys, men det er perfekt for oss superbleike jenter. Den kommer også i to mørkere farger, Miami og Rio. Jeg anbefaler som vanlig alle å ikke bruke for mørkt solpudder! Alle vet at de små oransje skanksene ser ut som idioter.

IMG_1316

Og her kan dere se den på mitt slitne og usminkede ansikt. Ikke akkurat strålende vakkert. Som dere ser blir det ikke en veldig ekstremt effekt, jeg ser heller bare litt sunnere ut. Det er litt fargeforskjell på bildene, jeg har bare pudderet i kinnene.

IMG_1313IMG_1319

Konklusjon: Alt i alt er jeg veldig fornøyd. Det er et billig og ikke minst diskret solpudder (noe som er veldig viktig for meg). Det er utrolig rimelig, og er ikke dårlig for huden. Vil jeg kjøpe det igjen? Jeg vet ærlig talt ikke ennå, jeg har jo aldri prøvd et annet før. MEN jeg liker det veldig godt!

English: Last week I got my first bronzer in the mail, from one of my favorite brands Eyeko. Since I’m so pale I opted for their lightest colour Ibiza. I’d never worn a bronzer before, but I decided it was worth a go at only £5.

The texture is nice and light, and the powder is fairly pigmented. Even though the bottle is very small, I think it will last a long time. The colour is a matte pretty natural looking skintone. I have extremly sensitive skin, but this caused no irritation.

The bottle, on the other hand, I abosolutely HATE! It’s a cheap plastic, and I think it could break pretty easily. You’re suppost to get the powder through the horrible little brush, which is synthetic and disgusting (not to mention too small!). The cap already falls off all the time, and it’s actually to small for it to come over the brush easily. I’ll definetly buy a little box to have it in and just toss this container, and just use my regular brushes.

On the last two pictures I only have it applied on my cheeks. It doesn’t look like a hot mess, it just gives me a little bit more life and vitality. Overall I like this product. I’ll wear it in the summer, just to look a little more sunkissed. I can’t honestly say if I’ll buy it again, since this is the first I’ve ever tried, but it’s definetly a bargain!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...