torsdag 24. mars 2011

Det er faen meg vanskelig å elske kroppen sin!

Det har vært dårlig med blogging i det siste. Dagene går så fort, og jeg er ofte sliten eller sløv. Jeg har ikke kjent motivasjonen så godt i det siste, sikkert fordi jeg sliter med litt dårlig selvtillit for tiden. Jeg har slitt veldig mye med dårlig selvtillit før, men det har blitt bedre og bedre jo eldre jeg har blitt. Men så før jul begynte jeg å legge på meg litt, og etter nyttår merket jeg det endelig. Jeg gikk fort fra å syns kroppen min var helt OK, til å forakte den. Jeg har nærmest lagt om hele hverdagen for å slanke meg, og noen dager føler jeg at jeg kommer til å trene meg ihjel.

Jeg føler meg rett og slett feit for tiden. Jeg vet at jeg egentlig ikke er feit, jeg har bare litt ekstra, men inni hodet mitt er jeg smellfeit. Jeg passer ikke lenger mange av klærne mine, og ikke engang med hold-in blir magen flat. Den bare buler uansett. Hvordan skal jeg klare å føle meg sexy, og ikke minst gå i badetøy om under to uker? Kjæresten min syns fortsatt jeg er supersexy, men jeg klarer ikke føle det selv når magen henger og disser når jeg går.

Jeg er egentlig godt igang med slankingen. Det er sinnsykt vanskelig, og jeg savner sjokolade og poteter, men etter bare noen uker kan jeg se forskjell. Magen henger mindre, men jeg kan ikke si den er betraktelig strammere. Mer enn å gå masse ned i vekt, vil jeg bli strammere. Jeg vil ikke bli tynn. Det passer ikke kroppen min, og jeg syns former er supersexy. Jeg vil ha stor rompe, store hofter og store pupper. Mest av alt vil jeg ha en proporsjonal kropp, og passe inn i klær. Det er et mareritt for me gå kjøpe klær, ingenting passer overalt. Hvis det passer over puppene er det for stort rundt ribbeina, og hvis bukser passer rundt lårene og hoftene, skal jeg love dere det ikke passer rundt leggene. Og nå har jeg denne magen som får alt til å se grusomt ut. Den er så fleskete og den må vekk!

For å helgardere meg så vil jeg si at jeg syns folk er finest når de har en vekt som passer kroppen deres. Noen er naturlig slanke, og da ser det selvfølgelig best ut. Noen, som meg, har naturlig masse kurver, og da blir det finest. Men den vestlige verden er så fiksert på at alle skal være supertynne, og jeg hater det! Jeg har aldri vært tynn, og ungdomstiden var ganske grusom.

Og nå sitter jeg her og har virkelig ikke lyst å gå på trening. Torsdag er fast trenngsdag, men akkurat nå vil jeg heller ligge på sofaen og spise sjokolade. Ond sirkel? Men jeg kommer til å gå, jeg har ikke samvittighet til å la være. Inntil flesket er borte bruker jeg klær som ikke presser på magen, men heller flater den ut. Mange er ikke oppmerksom på figuren sin når de kjøper klær, og da blir det ofte katastrofe. Jeg er ikke den rette til å si at du må være fornøyd med kroppen din uansett, men for de som klarer det så sier jeg gratulerer!

Når jeg ser ut som noe ala Kim Kardashian, da er jeg fornøyd! Kroppen hennes er en drøm (men jeg vedder på at selv hun ikke er fornøyd av og til). Jeg elsker den store rompa hennes. Da jeg søkte etter dette bildet fant jeg også et bilde av Kelly Ripa, som til motsetning har noe jeg vil kalle en helt grusom kropp. Det er ikke pent når du ikke har noe fett til å dekke over bein og muskler, det blir så ekstremt lite feminint og jeg syns det er ekkelt rett og slett.

kim_kardashian-bikinilarge-msg-125115384401-3

English: After gaining some weight before christmas I’ve been having some body issues, and I think that’s part of why I’ve been a bad blogger. I’ve almost changed my entire day with working out and eating a lot less calories. It’s been so hard for me, and I’ve gone from being OK with my body to practically hating it. I miss chocolate so much, and potatoes of course! My tummy is so jiggly right now, and I just want it gone! My ideal body is Kim Kardashians, but I bet even she hates her perfect body sometimes with todays stupid ideals. I think everyone looks best with the amound of fat and curves that suits their body. Looking for the picture of Kim K I found this picture of Kelly Ripa, and her body almost makes me feel sick. I don’t think many wome look digusting, but her body is definetly disgusting to me!

5 kommentarer:

  1. Eg vett det kanskje hjelpe lite Kaja, men du e fine! Vær glad for formene dine, og at du ikkje he ein heilt strak og androgyn kropp. Gutta he forskjellig smak, og så lenge kjæresten din synes du e kjempeflott he du hvertfall ingenting å bekymra deg for! (Men kjenne meg absolutt igjen, hehe. Trur dessverre aldri me komme te å bli fornøyd uansett kor mange kompliment me får!)

    SvarSlett
  2. Kim Kardashian er 10 ganger finere enn Kelly Ripa! Og det er sikkert du også :)

    - Jade :)

    SvarSlett
  3. Æsj, og k e den GREIÅ som stikke ut av navlå hennas?! :P haha

    You go girl!

    SvarSlett
  4. Viktigste e å vær proporsjonert:) uansett fasong. Og du e jo veldig flott med former!

    Hvis det e ein liden trøst så blir treningen mye lettere ittekvert, je det et par uge så trur eg du merke fort kå mye enklere det e. Og kanskje unn deg sminke som belønning? Hehe. Eg e iaf. veldig "jenta" på det å belønna meg sjøl, og det e jo litt teit, hehe.. men det funke!

    SvarSlett
  5. Jeg syns det er ekkelt rett og slett å ha litt til overs.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...