søndag 6. mars 2011

Dior Rock Coat

Nei, hva kan man si om denne greia? Jeg har hørt mye dritt om den, og at den er tidenes mest ubrukelige produkt. Og ja, det er ganske ubrukelig. Men jeg er ikke den som har kun det aller nødvendigste heller da. Jeg liker tanken. Det er jo et kult konsept, og ganske sexy inni hodet mitt. Drømte jeg bare litt for mye? Godt mulig. Det ble jo selvfølgelig ikke like bra som jeg hadde håpt. Men likevel gir jeg kudos til Dior, som prøver noe nytt.

Vi kan begynne med å snakke dritt om børsten. Den er flat og ubrukelig. Jeg vet ikke om Dior bruker det på sine vanlige neglelakker, men jeg hater den! WTF, liksom. Så er det konsistensen da. Den er ganske tynn, og jeg fant det vanskelig å legge farge jevnt. Kanskje jeg burde brukt to lag? Men det blir jo veldig mye effekt, da vil jo neglelakken under egentlig bare dø. Jeg burde egentlig ha eksperimentert mer. Kanskje det hadde vært lettere hvis den vanlige neglelakken var knustørr først? Jeg ventet ikke spesielt lenge mellom de forskjellige. Og så var det tørketid. Grusom! Top coat er et must, hvis ikke tørker den sikkert aldri.

IMG_1424

Her har jeg swatchet den over ett lag Eyeko Saucy, og over to lag sølv fra YSL.

Jeg klarer ikke bestemme meg om jeg elsker den eller hater den. Jeg syns faktisk den ble veldig kul over sølv. Litt kulere og mer sexy. Jeg likte den ikke over rød, ikke matt ihvertfall. Rock Coat inneholder litt shimmer, så den ble bare mørkerød med stygg sølv-ish shimmer. Meningsløst. Jeg kommer til å prøve den flere ganger, jeg kan jo ikke gi opp på noe jeg har betalt nesten 200kr for! Det var gøy å prøve den, men jeg kommer aldri til å kjøpe den igjen, og med mindre du har absolutt alt du “trenger” ville jeg ikke kjøpt den heller. Enkelt og greit.

English: Haven’t decided if I hate this or not. The brush is a nightmare, consistency is hard to work with and drying time is death. I did like it over the silver polish though, makes it just a bit darker and more sexy. I’ll try this again, I won’t give up on something I spent that much money on. It was fun to try it, and cudos to Dior for doing something new. I will not recomend this to people, but if you already have everything, i say: why not?

3 kommentarer:

  1. Jeg skjønner at det mest sannsynlig er jeg som er veldig ute nå, men..... Hva er den, egentlig? JEg skjønner at det er en overlakk, men hva lover den? (Og jeg kan selvfølgelig google altså, men i tilfelle det finnes andre som er like lite oppdaterte på Dior som meg kan det jo være greit å informere om bruksområdet i omtalen :p)

    SvarSlett
  2. Der sier du noe. Av og til glemmer jeg at jeg kanskje er en av veldig få som er så besatt at jeg leser om alt av sminke hehe. Det er en overlakk som skal gjøre neglene mørkere og "smokey" og har bittelitt shimmer.

    SvarSlett
  3. Hehe, jeg leser en god del om sminke jeg også, men typiske parfymeriprodukter har jeg en rar tendens til å bla forbi. Og ja, jeg så det etter kjapp Googling, høres jo i utgangspunktet kult ut, men det nytter vel ikke at tanken er god når produktet ikke duger.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...