onsdag 18. mai 2011

17. mai!

I går var det 17. mai, og endelig en dag jeg fikk pynte meg sammen med kjæresten min. Han pleier å jobbe både jul og nyttår, for ikke å nevne at han skal jobbe på både min og hans bursdag, så jeg setter pris på å i hvertfall få denne ene dagen. Vi startet dagen med en stor frokost sammen med Martha og kjæresten hennes hjemme hos oss, før vi brukte en evighet på å kle oss og fikse sminke og hår før vi var ute i ganske nøyaktig én time. For syns skyld.

Jeg hadde på meg en hvit og lilla 50-tallskjole fra Oasis, en kremfarget ullcardigan, strømper med baksøm fra Agent Provocateur og svarte stilletter. Jeg bestemte meg for å kjøre sminken likedan, og kjørte ganske standard 50-talls sminke.

P5170128

P5170129

Ansikt:

Revlon ColorStay foundation i Ivory

MUFE HD Powder

Estee Lauder Peach Nuance blush

MAC Harmony (kontur)

Øyne:

UDPP

MAC Blanc Type2 (øyelokk)

MAC Wedge (global)

MAC Short Shorts (øyekrok)

Benefit Powderflage

MAC Studio Finish concealer i NW15

Bobbi Brown gel liner i Black Ink

Chanel Le Crayon Kohl i Blanc

Ardell vipper

CoverGirl Lash Blast Volume i Very Black

Lepper:

YSL Touche Eclait concealer

MUFE Aqua Stay lipliner i 8C

MAC Lady Danger

P5170130

Om ettermiddagen hadde vi et par venner på besøk for kake og snitter. Martha hadde bakt gulrotkake og Sam bakte vanilje og cognackake og de ble selvfølgelig pyntet for dagen.

English: Yesterday was the national holiday of Norway, and we started the day with a big breakfast at home. I went for a classic 50s outfit, and did my make-up to match. In the evening we had a few guests over for delicious cake!

5 kommentarer:

  1. Hvordan er Revlon Color Stay i farge og konsistens (rosa eller gule undertoner, lett flytende, eller mer seig/tyktflytende konsistens, naturlig eller mer dekkende resultat)..?

    Hvor kjøper du den (på nett eller parfymeri i Bergen)..?

    Favoritt-foundationen min har nettopp gått ut av produksjon (for 2.gang, snakk om uflaks!!), så jeg er på desperat leting etter en ny!

    Jeg er rødhåret og svært lys i huden, så jeg sliter med å finne en foundation som matcher huden min.. :-/ Alle foundationer jeg har sett på hittil har vært altfor mørk! =S

    Noen anbefalinger..? =)

    SvarSlett
  2. Fargen er veldig fin, jeg syns ikke den lener mot verken rosa eller gule undertoner, sånn at alle kan bruke den. den flyter lett men ganske tykk og den har vel medium pluss dekkevne, selv om jeg syns den gir et veldig fint og naturlig resultat.

    de seller ikke Revlon i Norge, og jeg kjøpte min da jeg var i USA i vår. Du kan sikkert finne mange på eBay da, eller ca. alle andre land hvis du skal på ferie. Jeg har den aller lyseste fargen og den er perfekt.

    Jeg har også hatt store problemer med å finne foundations som er lyse nok. MAC sin aller lyseste farge (som har gule undertoner) NC15 passer akkurat perfekt, mens NW15 kan jeg kun bruke om sommeren. Bobbi Brown lager foundations i fargen Alabaster som er veldig lys, og den har ikke fullt så gule undertoner som den fra MAC.

    I USA fikk jeg prøvd de absolutt lyseste fargene som blir produsert av bl.a. Chanel og YSL, og de blir alt for mørke for meg. Jeg pratet lenge med en dame på Saks og hun sa at ingen produserer lysere farge enn Bobbi Brown. Jeg kan akkurat bruke de lyseste fra drug store merker som blir solgt i USA, men de lyseste fargene blir ALDRI solgt i Norge. Håper jeg kunne være til hjelp!

    SvarSlett
  3. Har faktisk aldri prøvd MAC sine. Jeg var innom der en gang og testet noen av foundationene på hånden og haken, men fant ut at alle ble "for gule".

    Før brukte jeg en fra Dior (husker ikke hva den het), og denne var perfekt til huden min! Selvfølgelig gikk den ut av produksjon, og ble erstattet av Diorskin Nude, men Nude er helt annerledes enn den gamle, både i fargenyanser, konsistens, utseende osv. :(

    Lette desperat etter en ny som kunne fylle tomrommet etter Dior foundationen, og tilslutt kom jeg over Estee Lauder sin Double Wear, i den lyseste fargen, 1C1 Shell Beige. Den er ikke like god som den gamle Dior foundationen min, men det er det nærmeste jeg kommer. Selvfølgelig har også denne nå gått ut av produksjon (jeg snappet til meg den siste som var igjen på Kløverhuset), så nå er jeg nok en gang på desperat jakt etter en ny favoritt! ;)

    Får ta sjansen og kjøpe en Revlon tenker jeg! ;)
    Tusen takk for tipset! =)

    SvarSlett
  4. Da har du nok bare sett på feil fargekategori hos MAC. I de vanlige MAC-butikker har de nemlig to fargekategorier, NC som har gule undertoner, og NW som har rosa undertoner. Du burde stikke innom igjen, de har mange gode foundations som Studio Sculpt. Hvis du ikke finner riktig farge burde du spørre om hjelp, de fleste som jobber der er veldig flinke

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...