onsdag 11. mai 2011

Pan10 & the gold stars

I det siste har jeg lest i flere engelske blogger at bloggens eier har innsett et aldri så lite shoppingproblem, og for å få bukt på dette innledet prosjektet Pan10. Prosjektet innebærer at du må fullføre hele TI produkter før du får lov å shoppe igjen. Men jeg kjenner megselv såpass godt at jeg ikke kommer til å klare å vente så lenge med å shoppe, det kan jo ta oppimot et halvt år! Så jeg har slått det sammen med min egen lille gullstjerne del. I et tappert forsøk om å kjøpe mindre, og ikke være så avhengig.

Pan10 delen; jeg skal herved tømme ti produkter. Om det være hudpleie, sminke, neglelakk eller hårpleie. Hvis jeg klarer dette innen jul skal jeg få lov til å kjøpe en heidundranes julegave til megselv.

Gullstjerne-delen; Jeg skal gi megselv gullstjerner når jeg gjør gode ting. Når jeg trener, vasker leiligheten e.l. Når jeg så har nådd 25 stjerner får jeg lov til å kjøpe en ting jeg ønsker meg. Og så om igjen og om igjen ut året.

Utenom dette får jeg lov til å kjøpe nødvendige hudpleie og hårprodukter hvis de går tom underveis.

Jeg kommer til å holde dere oppdatert, og lager en Pan10 2011 del i sidemenyen så dere kan følge med underveis!

English: I’ve decided to do my very own Pan10 project, after reading about it on so many English blogs. But I know I will never be able to finish 10 products before I buy anything new, that could take upto six months! So I’ve decided if I can finish 10 products before christmas, I can buy my self a big christmas presant loaded with make-up and such! But in hope to cut down on the extreme shopping, I’ve added my own gold star twist. Every time I do something good, exercise, clean the apartment or something like that, I get a gold star. For every 25 star, I get to buy myself something nice. To keep you all updated I’ll add a Pan10 link on the sidebar!

istockphoto_1803807_gold_star_2

5 kommentarer:

  1. Du tømmer sikkert 5 flasker bare med shampoo / balsam til jul ;)

    SvarSlett
  2. Med mitt forbruk av sjampoo og balsam er det større sannsynlighet for at jeg bare tømmer én flaske innen den tid, hehe

    SvarSlett
  3. Oj, modig! Dette hadde ikke eg klart :/ Lykke til <3

    SvarSlett
  4. Dette får du til, Kaja! Eg trur eit slikt opplegg vil hjelpe masse =) Skal pushe deg eg!

    SvarSlett
  5. Hvis du er lur nå, så kjøper du sample- og travel-sizes av alle produkter, så blir de fortere brukt opp :D

    Men fra spøk til alvor. Veldig lurt. Jeg har tenkt på noe lignende når det gjelder slanking. En belønning for hver kilo jeg går ned (f.eks. kjøpe unødvendige ting (sminke) for 200 + porto). Eller kanskje x antall dager (unntatt lørdag) jeg klarer å holde meg unna snop, chips, is og kjeks.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...