lørdag 18. juni 2011

Til verdens ende

Det har vært et slitsomt besøk her på Norges kjipeste hotell. Det er snakk om Rica Havna Hotel i Tjøme, som virker fint når du ser det, men har vært et mareritt hele helgen. Da vi kom hadde de rett og slett bestemt seg for å nedgradere oss, fra helt OK hotell til noen gamle og støvete hytter på nivå med hytter på norske campingplasser. Koselig? De flyttet oss der fordi de hadde overbooket, når det senere kom fram at de hadde maaaange luksusleiligheter ledige, men vi var ikke viktige nok for de. Jeg var den eneste som fikk hytte alene, og det er jeg veldig glad for, selv om den var støvete, rotete og en varmtvannstanken som ble tom for lunket vann mens jeg sto med hårkuren.

Selv om de er verdens eneste hotell som nedgraderer når de gjør en feil syns jeg det verste er at de ikke brydde seg om oss og de andre gjestene som ikke fikk rom de hadde bestilt! De ville til og med at vi skulle betale det samme for campinghyttene som for rommene! Jeg forstår ikke hvordan folk kan være så frekke og lite serviceinstilte. For å gjøre vondt verre er middagen middelmådig og frokosten og lunsjen ganske fæl. Det sier litt når egg er uspesielige syns nå jeg. Atter en gang er jeg sjokkert over hvor fæle mennesker er!

Over til bedre ting; helgen har vært fin utenom nevnte, men jeg gleder meg litt til å være i Bergen i morgen kveld! Selv om jeg skal bruke sånn tre timer på å komme meg til Gardermoen i morgen. Vi tok et avbrekk i kursingen i dag for å reise til Verdens Ende for å sole oss, det er et kvarter herfra! Jeg elsker å se horisonten, men jeg lurer på av hvem og når stedet fikk navnet sitt!

P6180159

English: So I am at Rica Havna Hotel in Tjøme who gave me and the people I’m with a downgrade when we checked in. Not to mention they’ve been so rude and still wants us to pay the same for our cots as if we were staying in hotelrooms. I woke up today and almost died because of my dust allergies. I crown it the worst hotel in Norway! But in other news we took a break and took a trip to Verdens Ende (the end of the world) and tanned and stared at the horizon.

2 kommentarer:

  1. Har de i det hele tatt lov til å gjøre det? Herregud, dritfolk.

    SvarSlett
  2. Jeg snakket med Forbrukerrådet og det finnes ingen rettningslinjer for hotell i Norge. Når det ikke var forhåndsbetalt kan de egentlig gjøre hva faen de vil. Jeg har aldri før hørt om nedgradering på hotell, og det blir spesielt kvalmende når de faktisk har rom ledige, men heller vil at vi skal bo i crappy hytter enn i de fine leilighetene

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...