lørdag 23. juli 2011

Et land i sorg

Jeg vil anta at alle er i sjokk i dag, og det inkluderer selvfølgelig meg. Det som skjedde i Oslo og Utøya i går er helt grusomt, og tankene mine går ut til alle de pårørende, og mitt hjerte går til alle de døde. Det er umenneskelig trist at nesten hundre mennesker ble drept, derav veldig mange ungdom. Vi bor i et så fredelig land, og de aller fleste som bor her i dag har aldri sett noe lignende.

Og det er altså et ondt menneske som står bak all grusomheten. Ikke Mullah Krekar eller Al Quaida, men en nordmann. Født og oppvokst i dette landet der en slik massakre var sett på som ekstremt usannsynlig før i går. En åpenbart veldig syk mann. Jeg syns det er utrolig dumt at media automatisk tror det er islamiske ekstremister, det er så typisk norsk fremmedfrykt.

Jeg er glad for at regjeringen, AUF og AP vil fortsette som aldri før, at de ikke lar frykten ta overhånd. At de ikke lar seg kue, slik som denne terroristen ville. Jeg tror at det norske folk står sammen enda sterkere i dag.

Jeg gleder meg til å se han bak lås og slå, og det burde bli for resten av hans ynkelige liv!

English: All my thoughts and love go out to all those involved in the terrorist attacks in Oslo and Utøya yesterday. It’s terrible that something like this could happend in our peaceful little country, and that almost 100 people have lost their lives. A disgusting and sick man will pay for this, and I think he won’t find many friends in prison. It’s a tragedy that so many young people lost their lives, and now we carry on in their memory.

1 kommentar:

  1. norge har vel en del blod på sine hender også, og med tanke på at det var regjeringskvartalet som ble bombet er det nokså naturlig å tro i retning al quaida. Skal sies at det var en lettelse å høre det var en "nordmann" og ikke et tegn på at vi nå går i krig....måtte han brenne....

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...