søndag 24. juli 2011

Farris Bad

På torsdag hadde min soulmate bursdag, og en av gavene hans fra meg var en tur på Farris Bad i Larvik. Vi reiste i går kveld, siden de har et spesielt tilbud for kveldsspa. Jeg hadde lest at det var flott der, men jeg hadde ikke forventet at det faktisk skulle være så deilig der. Det var veldig få andre der, og det gjorde jo bare opplevelsen bedre. Vi hadde ingen behandlinger (mongodyrt) men gikk rundt i de forskjellige bassengene, badstuene og boblebadene. Da vi kom fikk vi utdelt en guide med en foreslått rekkefølge, og vi fulgte den. Det var så deilig at vi tok runden litt kjapt om igjen før vi reiste hjem. Det er lett å forstå hvorfor noen kaller det et av Europas beste spa!

Det virker kanskje litt dyrt når du ser på inngangsprisene, men lett verdt det! Jeg er ganske sikker på at jeg aldri har vært så avslappet som da vi kjørte hjem etterpå, og vi sov helt fantastisk godt i natt. Mineral-spaet er clothing optional, og de anbefaler å bare bruke håndkle. De fleste var altså nakne, og det inkluderer oss (selv om de fleste andre rundt vår alder var iført badetøy, noe jeg antar må være skikkelig ubehagelig i en sauna), men de aller fleste områdene var så mørkt belyst at det ikke var sjenerende for noen.

IMG_0039IMG_0044

Jeg tok to bilder før vi reiste hjem.På det første ser du Sam på området du slapper av før du går i garderoben, og på det andre ser du det første området med svømmebasseng og et boblebad. Det området er IKKE clothing optional.

Dusj1Kildegrotte

TepidariumUrtebadstu

Disse bildene stjal jeg fra farrisbad.no og er inne på mineral-spaet. Jeg hadde bedre ting å gjøre der enn å ta bilder! Her gikk vi mellom saunaer, dusjer og basseng/kulper og mellom varmt og kaldt. Utrolig digg, vi må tilbake! Neste gang har jeg lyst at vi skal bo på hotellet da, så vi kan gå rett opp fra spaet i morgenkåpene for å legge oss.

English: Yesterday I took my beau to the Farris Bad spa in Larvik as one of his birthday presants from me. I hadn’t ordered any treatments since they are insanely expensive there, so we just went around the spa and mineral spa using the different steam rooms, saunas and pools. We got a guide when we came with a recommended route and it was great. The mineral spa is clothing optional, but everything was perfectly lit so you couldn’t see to much and no one felt awkward. It was really a beautiful place and I can see why some people rank it as one of the best spas in Europe. I don’t think I’ve ever been as relaxed as when we went home.

1 kommentar:

  1. Takk for en flott beskrivelse av oss og dine opplevelser.
    Vi blir glad av å lese at du har hatt en flott tid hos oss og velkommen tilbake, snart. :)

    Det betyr mye for oss at du har fått tiden tilbake. Tidsfølelsen på Farris Bad er annerledes en alle andre steder. 1 time er en dag, en dag er en uke.

    Vi linker gjerne din blogg på vår Facebook side. Se etter den når du surfer forbi oss.

    NB: Bildene du klippet fra siden vår er fine ! :)

    mvh
    Farris Bad

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...