torsdag 28. juli 2011

På harrytur

I går var altså jeg og kjæresten på harrytur til Sverige. Jeg skrev et fint innlegg til dere underveis og mailet fra mobilen, men det kom aldri i bloggen, så nå ligger det er blogginnlegg fra meg en eller annen plass i universet som ingen får lese! Harrytur, yes indeed! Jeg kommer fra vestlandet, og det er liksom så langt fra svenskegrensa, så dette var min første harrytur. Kanskje den siste også, får se. Det var jo så utrolig billig å reise med ferja fra Sandefjord. Vi betalte faktisk mer for buffeten på veien hjem enn på billetter inkludert bil. Ganske sykt. Vi tok et par timer i Strømstad også, og besøkte det der kjøpesenteret Nordby. Jeg må ærlig innrømme jeg er skuffet over hvor norsk alt var. Det var jo omtrent som å være i Norge, bare de som jobbet i butikkene snakket svorsk. Jeg ser ikke greia, og ikke var det noe særlig billigere i Sverige enn i Norge heller. Vi kjøpte bare litt billig øl og rusbrus egentlig, og billig Cola.

IMG_0045

Men shoppe må man altså gjøre, og rett før vi skulle hjem fant jeg den perfekte Adidas Firebird tracksuit i fargen Bloom (aka ROSA!). Jeg har lett etter den perfekte fargen i årevis, og den var til og med på tilbud! Jeg skal faktisk bruke den på halloween, gjett hvem jeg skal være!

IMG_0049

Jeg eeeeelsker alt rosa, og på båten fant jeg også en rosa rettetang fra Phillips til bare 399 og jeg slo til! Rosa er sannsynligvis favorittfargen min!

IMG_0050

Det ble litt alkohol og candy også, jeg er ganske sikker på at det er påbudt når man reiser på harrytur! Spesielt når vin er så billig, det er alltid noen som vil ha litt vin

English: Yesterday my boyfriend and I went to Sweden on what norwegians call “harrytur”. That means that trashy people travel to Sweden to buy cheap alcohol and food. We took the ferry from Sandefjord, and people were actually more tacky then I had ever imagined. We spent some time in Strømstad as well, and went to this huge mall filled with only Norwegians and I found the perfect Adidas Firebird tracksuit! I’ve been looking for the perfect color for years, and it was even on sale! I’m using it for my halloween costume as well, guess who I’m going as! I also found a cheap, pink straightening iron from Phillips on the boat, and went for it. I really love pink! And some cheap wine and candies as well, of course!

9 kommentarer:

  1. Skal du være Vicky Pollard? :D <3

    SvarSlett
  2. omg jeg hadde ikke tenkt på vicky engang! jeg eeeeeelsker henne, men jeg skal være noen andre. tenk hele dressen, ikke bare jakken

    SvarSlett
  3. Digge tracksuiten max! :D

    SvarSlett
  4. Nydelig tracksuit! Harrytur har jo sin sjarm:)

    Vennlig hilsen iGlow

    SvarSlett
  5. dere tar alle feil, jeg skal være Sue Sylvester!

    SvarSlett
  6. Heidu! jeg har sett videoene dine på youtube, hvorfår lager du ikke flere videoer? :D

    SvarSlett
  7. jeg sluttet med videoer fordi jeg mistet kamera jeg filmet med, men nå som jeg har nytt kamera har jeg egentlig ingen grunn for å ikke fortsette! selv om jeg syns det er skummelt å se megselv på video

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...