onsdag 13. juli 2011

Sminkerommet

Det har vært fremgang her i leiligheten til familien Hytland, og leiligheten begynner å nærme seg fin. Kjæresten min var i Bergen forrige uke (derav ingen blogging) og vi brukte masse tid på rydding, kasting, shopping og planlegging. Vi kjupte bl.a. en sovesofa, så nå er gjesterommet/sminkerommet nesten klart. Det ser ikke akkurat fantastisk ut, men det er vanskelig å jobbe med et så lite rom. Jeg liker ikke fargen på veggene, men kommer aldri til å gidde å male de. Vi mangler ennå gardiner, lyspæren har gått og vi har ikke hengt opp bilder ennå. Men so far so good!

DSC_0094Hyllen har jeg arvet av farmor, og som dere kanskje ser har parfymene komt seg til et mer passende rom. Inni skatollet har jeg en hobbystasjon med glitter, rhinestones og en symaskin jeg ikke kan bruke. Til jul skal den også være wrapping station.

DSC_0096Sovesofaen har litt dårlig plassering, men det er den eneste plassen den kan slås ut. Jeg skal få en krakk til sminkebordet, men når jeg får den kan jeg ikke åpne skuffen mens jeg sitter, pytt pytt! Jeg hadde egentlig lyst på en sminkekommode, men det har jeg verken plass eller råd til, så jeg planlegger å kjøpe flere små akrylskuffer fra Muji og stable i høyden oppå bordet. Jeg er lei av utorden!  

Jeg håper å endelig kunne vise dere stuen og kjøkkenet i morgen. Jeg vil at alt skal være klart før jeg reiser til mamma på fredag, og det begynner virkelig å nærme seg nå! De siste ukene har jeg flyttet på ting, ryddet, grublet og flyttet til et par ganger til.

Jeg har vært utrolig dårlig til å blogge i det siste, men det er fordi jeg har vært så stresset og sliten. Jeg og Lånekassen har blitt uvenner, og sånn statusen er nå får jeg ikke stipend og lån, så jeg har i skrivende stund ikke råd til å betale for skolen. Det skaper minst sagt masse stress og en god del gråting. Samboeren har også vært hjemme, og han er den viktigste for meg! Jeg hater å være alene hjemme hele sommeren når jeg ikke engang har jobb å kaste bort tid på. Sommeren har likevel gått fort så langt, og snart er han hjemme og vi kan endelig begynne livet vårt som samboere på ordentlig! Men nå skal jeg se Harry Potter for å lade opp til kino i morgen!

P.S. Jeg har fullført enda en hårkur! Er det fem nå?

English: I’ve been moving around stuff, cleaning and planning for weeks now, and the apartment is almost ready. The guest room/ make-up room is almost done, just missing a stool, curtains and some pictures on the wall. It’s a pretty small room, so it was not simple placing everything and leaving room for the sofa to fold out into a bed. The brown shelf thingy doubles as a crafts station with rhinestones and glitter inside, and will also serve as a wrapping station for christmas. I’m hoping to have the living room and kitchen ready for pictures tomorrow. I’ve been working on it for so long, and on Friday I leave for a visit to my mother.

3 kommentarer:

  1. Hvis det hjelper så klarte jeg en gang å fylle ut feil på søknad til en skole som bare har opptak en gang i året, dvs at jeg måtte jobbe et ekstra år og ta ekstra fag i tillegg til den nye skolen for å få lån hos lånekassen... Jeg klarte å spare opp en del penger og det var ikke morro, men jeg er veldig glad for at jeg holdt ut og har en utdannelse og jobb jeg brenner for i dag! Lykke til snuppa! Det kommer til å ordne seg!! :)

    SvarSlett
  2. Veldig fint sminkerom! :) Det ordner seg nok med lånekassen, det pleier å ordne seg til slutt med slike ting :)

    SvarSlett
  3. Lånekassen har ikke gjort noe feil denne gangen, det er det at jeg har vært så syk de siste årene at jeg ikke har tatt/bestått for mange eksamen. De har ingen retningslinjer når det kommer til kronisk sykdom, men jeg skal trygle og be og håpe på det beste. kryss fingrene for meg!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...