torsdag 18. august 2011

London dag for dag

Og så var jeg altså tilbake i Bergen igjen etter en aldri så liten ferie. Alt for liten. Flyturen i går kveld var slitsom som faen, etter at jeg bare skulle kjøpe noen helt fantastiske sko, men kortet ble avvist, og så måtte jeg løpe som et helvete til gaten og fikk kjeft av han som sto der fordi jeg kom for sent. Men jeg kom altså på flyet, åpenbart. Men nok om det, her er litt om turen. Jeg tok som vanlig alt for få bilder, men følg med likevel.

Da vi kom fram søndag ettermiddag var det rett i sminkepungen og så stakk vi ut for å spise middag. Det viktigste med middagen var at jeg hadde en cocktail med navnet Vogue som var passende siden vi skulle på en Madonna-event på en nattklubb etterpå. Eventen var litt mindre proff enn forventet, men likevel veldig gøy. Masse drag queens på rekke og rad, all Madonna all the time. Jeg elsker forresten Madonna! Jeg ville være sexy og hadde på meg vonde sko, noe som resulterte i gnagsår og blemmer resten av ferien. Pays to be pretty. Jeg tok ikke noen bilder der, og finner ingen på internett, men oppdaterer hvis jeg finner seinere.

På mandag startet vi dagen (ettermiddagen) med frokost (lunsj) i Hyde Park. Very nice indeed, spesielt siden alle andre land klarer å lage bedre ferdigfrokost enn Norge. Jeg er jo evig sommeroptimist jeg som kommer fra vestlandet, så vi kjørte bare armer selv om det egentlig var bittelitt for kaldt da vi satt stille.

IMG_0078

Etterpå tok vi turen mot Buckingham Palace for å se den fantastiske brudekjolen til Kate Middelton. Meeeeeeeen det skjedde ikke! Nettsidene hadde klart å nevne alt om når det var mest folk der, når man burde komme og alt du egentlig skulle trenge å vite. Alt utenom det faktum at du måtte kjøpe billetter flere uker i forveien…

IMG_0083

Så vi bestemte oss for å ta turen til Covent Garden for å se etter et par rosa Reebok Freestyle, men det var også fail siden det nesten er umulig å oppdrive Reebok lenger! Har de lagt ned uten at noen har fått det med seg??? Så det ble litt bokshopping i stede for før vi spiste deilig KFC og stakk til hotellet for å slappe av.

Tirsdag var planlagt som den store shoppedagen, og da ble det jo selvfølgelig det! Først tok vi turen til min gamle favorittbydel Camden som nå bare er teit og fullt av emo-kids. For ti år siden var det dødskult der! Så bar det til TopShop! Jeg både elsker og hater butikken deres på Oxford Circus siden den har awesome utvalg men er så stor og har så mye forskjellig at den føles uoverkommelig. Der møtte jeg venninnen min Anne Mette som bor med kjæresten sin i utkanten av London. Jeg shoppet egentlig overraskende lite der, sikkert fordi jeg er så feit! Bilder kommer senere.

Resten av dagen ble egentlig også shopping, før vi sa far vel til Anne Mette og reste til hotellet for å slappe av før middag. Vi fant en kjempesøt liten fransk bistro da vi skulle spise middag, som badde bedre forretter enn hovedrett! Type pommes frites på First Price nivå, men himmelse forretter.

Så var altså onsdagen der, og det var jo i går og det var vår viste dag. Vi begynte med frokost på hotellet og utsjekking før vi dro avgårde for å avslutte turen. Det bar til Fortnum & Mason, Harrods, tilbake til TopShop og så litt lusking og lunsj i Kensington (der vi bodde) før vi måtte reise til flyplassen. Og resten av historien har jeg allerede delt.

IMG_0095

Jeg må vise dere denne dødsgode cupcaken jeg klarte å stappe i meg i løpet av den stressende dagen som hadde GLITTER på! Kjøpte den på Lola’s på hovedetasjen til TopShop OC. Jeg kjøpte selvfølgelig litt glitter for å ta med hjem.

Det var altså denne turen. Jeg har tatt bilde av absolutt alt jeg har kjøpt (utenom det som allerede er spist selvfølgelig) og det kommer i kveld eller i morgen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...