lørdag 17. september 2011

Blæ

Æsj, dette har vært et rimelig kjipt døgn… I går startet fint med en fin dag på skolen og etterpå var jeg på mitt første oppdrag! Det var enda mer gøy da jeg og fem andre i klassen gjorde sminken til Studentteateret Immaturus sin plakat for Anne Franks Dagbok. Mitt første oppdrag! Jeg skal legge ut bilder når jeg får fatt på, seff! Så jeg trodde egentlig ikke dagen kunne gå dårlig. Men så skulle jeg bare freshe opp håret med litt glansvask, og så ble det brunt! KRISE!

De fleste tror kanskje ikke at feil hårfarge er krise, men for meg er det faktisk KRISE. Jeg vet at det er noen andre der ute som forstår hva jeg mener. Håret mitt er som en forlengelse av Kaja. Det er varemerket mitt, alle vet hvem det er når de ser det fantastiske røde håret. Og i går kveld ble det altså brunt… Ingenting mot brunt hår, men det kler meg virkelig ikke! Jeg følte meg rett og slett jævlig da jeg la meg i går, og hadde ikke lyst at noen skulle se meg.

Og så i dag morges ble det bare enda verre. Jeg var klar for å stikke til byen for å kjøpe mer RØD hårfarge, og så passet ikke buksene… Det kan ikke være mer enn 2-3 uker siden jeg hadde de på sist, og i dag gikk ikke knappen igjen. Jeg har lagt på meg det siste året, men spesielt i sommer. Herregud jeg føler meg så ekkel og grusom og det har dukket opp ferske sterkkmerker over hele kroppen. Kjæresten min sier at jeg fortsatt er deilig, men det føles GRUSOMT å ikke passe inn i klærne sine. Så jeg måtte grine i en time.

De fleste syns kanskje jeg overdriver, men det dere ikke vet om meg er at jeg har en type depresjon som gjør at jeg har store problemer med kognitiv tenking. De fleste vil ikke holde på negative tanker, hjernen vil la deg komme over det fort og over på positive tanker. Men for meg funker det ikke sånn, for meg blir tanker bare mer og mer negative og drar inn flere og flere elementer som også blir negative. Jeg går på medisiner for det, men det har vært åpenbart de siste ukene at de ikke er sterke nok. Men hvis jeg forsterker dosen kommer jeg til å legge på meg enda mer, så det er en rimelig kjip sirkel.

Jeg er fortsatt litt emo, men jeg sitter med masse råd farge i håret så jeg håper at det kan hjelpe på humøret. Jeg skal på fest i kveld, og jeg satser på at det blir bra fordi det en rimelig god gjeng.

Update: Fargen er ute. Det er ujevnt og alt for mørkt, men det er i det minste rødt! Det får vel være dagens mål. Jeg hadde tenkt å ta bilde av den nye høstjakken min og sånn, for å sprite opp innlegget, men nå er klokken blitt seks og jeg har ikke engang begynt å sminke meg. Jeg er jo kronisk for seint til alt, og jeg har lovet å være på plass 20.00 sharp! Ser ikke hvordan jeg skal rekke det egentlig.

2 kommentarer:

  1. Vet hvordan du har det. Klem :)

    SvarSlett
  2. Du e fin uansett, Kaja! Men det røde håret e jo deg, så den skjønne eg. Gla i deg:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...