fredag 21. oktober 2011

For et liv!

Herregud for en uke! Og ikke tro den er over for meg. Vi har jobbet med 20-tallet hele uken på skolen, og på onsdag startet filmfestivalen BIFF her i Bergen. Ergo jobb og skole hver dag. Det eneste andre jeg har gjort hele uken er å sove. Rimelig tragisk. Jeg har også hatt problemer med internett på jobb, så derfor har det ikke blitt noe blogging før nå. Vi pleier å holde stengt på fredager, men nå skal vi ha BIFF hver dag til og med onsdag, så det blir jobb hver dag på meg. Jeg er allerede sliten! Hvordan skal dette gå bra? Men jeg tenker meg at dere ikke er så veldig interessert i kino, så jeg kan ikke love at det blir så mye blogging før festivalen er over.

Men tilbake til skole! I går sa vi oss ferdige med 20-tallet med en prøve, og jeg kan ikke akkurat si det gikk bra, men jeg besto ihvertfall. 20-tallet har vært overraskende vanskelig, og jeg tror det er fordi sminken er så utrolig ulogisk, ikke bare i forhold til hvordan vi har sminket oss siden den tid, men også i forhold til ansiktstrekk. Det er nesten umulig å legge øyenbryn uten å tenke på hvordan personens naturlige øyenbryn ser ut? Det hadde vært lettere om alle barberte bort brynene sine, sånn som mange gjorde på den tiden. Men jeg klarte altså å fange følelsen av 20-tallet, så jeg besto.

IMG_0394

I dag begynte vi på 30-tallet, noe som heldigvis er mye enklere! Det vanskeligste med 30-tallet er leppene, som er veldig runde, og du må tegne om leppene på den personen du sminker. Rimelig enkelt å se ut som en klovn… Jeg ble egentlig ganske fornøyd da jeg la leppestift, og det ble læreren også.

IMG_0396

Etterpå gjorde vi en egen look, inspirert av 30-tallet, men det er overraskende vanskelig å bli inspirert siden sminken er så utrolig enkel, og det er skremmende lett å få øyensminke til å se ut som den typiske fra 60-tallet. Men jeg klarte å kaste sammen en look med tidenes mest overdrevne, svarte 30-tallslepper!

IMG_0398

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...