lørdag 15. oktober 2011

Sminkeshopping på Kvadrat

For de som lurer er altså Kvadrat et svært kjøpesenter litt utenfor Stavanger. En gang var det Norges største, men jeg har ingen aning om det er det nå lenger. Veldig imponerende er det i hvertfall ikke. Da jeg var tenåring tok vi alltid bussen direkte fra Egersund inn til Kvadrat for å gå på H&M og sånn, men det er litt mer imponerende der enn det var den gang. Ihvertfall hvis du tenker på noen av merkene de har der. Jeg hater å gå der (alltid sinnsykt masse folk), men det er mye bra i samme bygg. Men siden dette er en skjønnhetsblogg skal jeg (megasjokk) fokusere på sånn der tull.

Siden det er et stort, norsk kjøpesenter finner du selvfølgelig alle de vanlige skjønnhetsbutikkene der. Vita og BodyShop er der, og alle kleskjedene er der med sitt vanlige utvalg sminke og annet. Selvfølgelig flust med frisørsalonger der også, og du kan finne de fleste hårproduktmerkene der, hvis du bare leter litt. Men du kan også finne litt mer spennende merker der, som du nesten ikke finner i Norge. Her er en liten oversikt over butikkene, og hvilke merker du finner der.

top

Esthetique holder som regel et veldig høyt nivå med merken sine, og denne butikken er intet unntak. Du finner et stort utvalg parfymer, sammen med sminke fra YSL, Chanel, Dior, Guerlain, Kanebo, Lancome, Fusion, ArtDeco og MAC. De har også negleprodukter fra Alessandro, og hudpleie fra bl.a. Dr Brandt, Chanel, Biotherm og mange flere. De har samme utvalg MAC som i de andre butikkene i Norge, men de har ikke øyenskygger i refills. Det er definitivt ikke den beste MAC-butikken i Norge, men de som jobber der kan hjelpe deg med enkle ting i det minste (jeg har selvfølgelig ikke møtt alle som jobber der, men det er min erfaring de gangene jeg har vært innom. Så langt jeg vet er ikke alle utdannet make-up artist, som egentlig er reglene til MAC). Butikken finner du i andre etasje.

LogoRosa

Koch sine Parfymelle-butikker er ikke som de andre Parfymelle. Sånn jeg har forstått det er ikke Parfymelle helt en kjede lik f.eks. Esthetique, men Parfymelle har overtatt gamle parfymeri som ikke var i kjeder. Koch har flere Parfymelle rundt om i Rogaland, og det virker som om det er kun disse Parfymelle-butikkene som tar inn litt mer spesielle merker. I butikken på Kvadrat finner du bl.a. proffmerket Laura Mercier sammen med sminke fra Dior, Lancome, i.d. og Estee Lauder. Utenom de “vanlige” parfymemerkene har de et større utvalg Estee Lauder samt Lolita Lempicka og La Prairie. Andre merker de fører er MD Formulations, Acqua de Parma, La Prairie og Decleor. De har også et veldig godt utvalg i hudpleie for menn. De fører også Neom og har hudpleieproduktene til Bare Minerals. Butikken ligger ganske landt inne i den nordlige delen av andre etasje.

thumb.php

Makeup Art er ikke bare en butikk, men du kan fikse neglene der, få masasje og hudpleie og om jeg ikke tar helt feil kan du få make-up veilledning også. Jeg tror ikke dette er en kjede, og det er litt gøy for da kan de ta inn akkurat det de vil. De har ikke fullt utvalg fra noen, men basisutvalg fra Smashbox, Stila, Becca, BenNye, The Balm, Glo Minerals, Jane Iredale, Monsoon og Barry M. De har et lite utvalg negleprodukter fra CND, og et ganske godt uvalgt OPI med mange pleieprodukter samt shatter og DS-lakkene. De har også hudpleie fra Babor og Dermatologica.

Det som skuffet meg veldig var at da jeg var innom butikken i februar fikk jeg beskjed at de skulle bli den første butikken i Norge som skulle selge MakeUpForEver. Noen husker kanskje jeg skrev om det, og var utrolig spent for å se om de faktisk hadde fått inn merket, men det hadde de ikke! Et halvt år etterpå og ingen MUFE, og jeg ville heller ikke spørre noen som jobbet der fordi de virket alt for opptatt med å prate med hverandre. Hvis du elsker sminke er det verdt å stikke innom for å sjekke hva de har, du kan finne endel spennende. Denne butikken ligger også i andre etasje.

Modern-Design-460x83

Like i nabolaget av Makeup Art finner du Modern Design, det er som kjent en frisør, men de har faktisk NYX! Ikke et veldig stort utvalg, men jeg tror de har alle de enkle produktene, ingen store paletter. Det er veldig gøy å se, men problemet er at de har jekket opp prisene alt for mye! NYX er som kjent et billigmerke, og på internett får du en øyenskygge for maks 4 dollar, men her koster altså øyenskyggene 135kr! Det er nesten samme pris som MAC, men for en billigprodukt. Helt hull i hodet, men hvis du skal bestille på internett kan det være gøy å stikke innom for å se hvordan produktene er i virkeligheten! De ligger altså også i andre etasje, i den sørlige delen.

Jeg så også at det var en frisørsalong som hadde et lite utvalg neglelakker fra Essie, og jeg tror det var Nikita frisør. Ingen kolleksjonlakker desverre. Tror de ligger på rundt hundrelappen.

Håper dere som bor i nærheten likte dette innlegget, for ikke å nevne alle som skal på besøk i nærheten. Jeg vet jo godt at når du ofte går på samme kjøpesenter er det ikke ofte du sjekker ut nye butikker. Alle elsker rutiner! For de som ikke er så godt kjent i området går det busser fra ca. over alt til Kvadrat, til og med direkte fra Haua og Egersund! Har noen lyst på en sånn her guide for Bergen for eksempel? Gi en lyd!

1 kommentar:

  1. Planlegger å besøke en venninne i Stavanger om ikke alt for lenge, så denne hjelper nok meg i hvertfall! :D Tusen takk!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...