lørdag 31. desember 2011

Årskavalkade 2011

2011 har vært en fantastisk år for meg! Det de fleste av dere ikke vet er at jeg har vært veldig syk i mange år, og slitt ekstremt med depresjon. Men 2011 ble det første gode året mitt på maaaaaaange år. Ikke bare har jeg blitt nesten frisk, men jeg har hele året hatt min fantastiske kjæreste med min side, og jeg har jo endelig funnet ut hva jeg vil gjøre med resten av livet mitt! Så her er en liten oppsumering av Kaja sitt 2011:

Januar:  Året begynte i Egersund! På nyttårsaften i fjor shoppet jeg også på eBay, så de første ukene ble det masse herlige pakker i posten. Jeg la ned den gamle bloggen min i januar, fordi jeg begynte virkelig å merke at mine mørke dager som veldig deprimert var en gammel fase av livet mitt. Denne bloggen ble førsteprioritet! På slutten av måneden hadde jeg veldig mørkerødt hår, og jeg vant homecoming queen på Kvarteret!

image201101220001

Februar: Det ble litt shopping, og samtidig begynte jeg og Sam å planlegge turen vår til Las Vegas. Jeg joinet venn1 for første gang, og var i denne måneden på mitt første kurs i Oslo. Jeg oppdaget programmet Face Off som er en realitykonkurranse for spesialeffektmakeupartister.

Mars: Jeg oppdaget koransk sminke, og kjøpte en hau med godsaker fra Etude House. Ganske tidlig i måneden kom jeg også inn på Face! En stund så det dårlig ut fordi jeg fikk egentlig ikke stipend fra Lånekassen, men som dere vet ordnet deg seg likevel! Jeg reiste på en liten hyttetur og i det hele hadde et ganske dårlig forhold til kroppen min med tanke på at jeg snart skulle vise meg offentlig i bikini.

April: Vegaaaaaas! Jeg og Sam startet måneden med å fly til fantastiske Las Vegas for å kose oss med shopping og annet gøy i varmen. Jeg shoppet aaaaaaaaaalt for mye og vi levde virkelig i luksus! Vi hadde også en dagstur til Los Angeles, og alt i alt opplevde vi veldig mye og jeg tror begge syns at det var en av våre beste ferier EVER! Jeg prøvde Creme de la Mer for første gang, og har ikke sett tilbake siden! Jeg byttet anti-depressive, og la på eg ganske mye (noe som egentlig bare fortsatt til jeg sluttet på de). Jeg avsluttet måneden med å sminke drag for første gang (og sannsynligvis siste gang jeg får gjøre det på Sam).

P4110095

Mai: Jeg satte igang flere tiltak for å ikke shoppe så mye, og overraskende nok funket de! Jeg ble skikkelig hektet på å lese, og slukte mange bøker denne måneden. Etter mye om og men fikk jeg og Sam en leilighet i midten av måneden, og mot slutten hadde vi faktisk blitt samboere! Utvilsomt et av årets høydepunkt. Samtidig begynte jeg på 30 Days, som kanskje hjalp bittelitt, men egentlig ikke verdt pengene siden jeg bare la på meg uansett pga. medisinene.

Juni: En ganske ensom måned egentlig siden Sam jobbet i Porsgrunn og jeg var alene i leiligheten hele tiden. Jeg brukte mye tid på Undead-serien av MaryJanice Davidson og leste vel flere bøker i uken samtidig som jeg forsøkte å gjøre leiligheten fin. Jeg var en liten tur i Sandefjord for å besøke Sam, og en liten tur til Tjøme for sommertreff med venn1.

P6180141

Juli: Jeg hadde ferie fra jobb, og innimellom rydding i leiligheten ble det litt reising til foreldrene mine. Jeg fikk nytt kompaktkamera av pappa, som en tidlig bursdagspresang. Jeg ble hektet på rosa neglelakk, og hadde mitt første (men ikke siste) besøk til Farris Bad i Larvik. Helt i slutten av måneden fikk jeg vite bursdagsgaven min fra Sam, og det var en tur til London som ble planlagt og bestilt. Vi tok også en liten harrytur til Sverige, og jeg fikk meg en supersexy rosa Adidasdress in the style og Sue Sylvester.

August: Den 2. ble jeg 23 år, men bursdagen ble desverre feiriet alene på jobb. Men det betydde mange fine gaver fra meg til meg, inkl. mine første ordentlige solbriller Dior Zeli! Ikke lenge etterpå kom Sam endelig hjem etter sommeren, og vi reiste på bursdagsturen min til London hvor jeg som vanlig shoppet alt for mye og brukte opp alle pengene mine. Rett etter vi kom hjem fikk jeg mitt aller første par Christian Louboutins, delbetalt av verdens snilleste kjæreste. Ett av årets andre høydepunkt var jo selvfølgelig skolestart på Face Stockholm, der jeg klarte å få venner overraskende fort! Jeg sleit litt med sminkingen, spesielt øyenskygge!

IMG_0178

September: Kan jeg nesten ikke huske! Måneden forsvant i Hunger Games, skole, Awkward, jobb og noen minutter her og der som lignet på fritid som ble brukt på Sam. Jeg sleit litt med hårfarge, og ennå mer med megselv siden jeg nå hadde lagt på meg så mye at klærne ikke passet ordentlig lenger. Mot slutten av måneden begynte ting å løsne sakte men sikkert på skolen, og jeg begynte virkelig å kjenne hvor gøy det var å gå der!

393653_10150888155045401_866225400_20764515_1108854758_n

Oktober: Vi begynte med kreativ sminke på skolen sammen med verdens beste vikar Soley, og jeg hadde det fantastisk gøy på skolen! Jeg syns til og med det var gøy når ting var vanskelige, noe det ofte var. I midten av måneden reiste jeg og Sam til Egersund og Karmøy for å møte foreldrene mine og rett før det var jeg min første tur på byen siden jeg begynte på skolen. Det gikk ganske litt for mye tid på Tumblr, men jeg fikk endelig åpnet nettbutikken min. Vi lærte periodesminke på skolen, og var ute på oppdrag for Kari Traa.

November: Måneden startet med at jeg klippet av meg halve håret, og jeg fikk shitloads av komplimenter. Jeg skrev mitt første innlegg på Femelle.no. I midten av måneden tok ei barndomsvenninne selvmord, og det måtte bli en liten tur til Egersund for å gå i begravelse. Etterpå var det premiere på Twilight Breaking Dawn del 1, og vi ble ferdige med periodene på skolen. Jeg bestemte meg også for å slutte på anti-depressive, og begynte nedtrappingen ganske raskt. Da jeg sluttet på medisinene sluttet også å gå opp i vekt.

IMG_0633

Desember: Jeg startet måneden med julepynt og fant ut at jeg var nominert til beste skjønnhetsblogg på Vixen Blog Awards (husk at du fortsatt kan stemme!). Jeg hadde det utrolig gøy på skolen med mote, hår og styling, og fant ut at jeg kanskje har litt lyst å bli stylist også! Jeg tok ferie litt tidlig, og var masse i Egersund med min pappa og koste meg. Benyttet også tiden til å bli intervjuet av lokalavisen Dalane Tidende. Dette var også måneden jeg ble helt medisinfri, og selv om det bare har gått noen uker går det utrolig bra. Jeg har mine stunder der jeg kjenner sykdommen, men jeg kjenner den så godt nå at jeg bare sier til megselv “dette er ikke deg Kaja, det er bare sykdommen” og jeg henter meg fort inn.

Og nå er året nesten forbi. Det har vært både oppturer og nedturer, men alt i alt et veldig bra år for Kaja! Jeg vet ikke om jeg har vokst så mye i år som de siste årene, men jeg føler at jeg begynner å virkelig finne megselv og jeg tror jeg holder på å bli den Kaja jeg skal være resten av livet.

Tuuuuuuuuuusen takk til alle som har følget bloggen i 2011, og jeg håper dere vil fortsette å følge i 2012! Jeg tror virkelig det kommer til å bli et utrolig bra år, og jeg tror det kommer til å skje mange fantastiske ting som jeg ikkr vil skrive om før det er en virkelighet. Jeg har fått mange nye lesere i år, og det er jeg UTROLIG takknemlig for! Så jeg sier som vi gjør i Egersund: “takk for det gamla” og snart vil jeg ønske alle sammen et veldig godt nytt år!

2 kommentarer:

  1. Hei!
    Ser du har bestemt deg for å slutte og blogge...:/
    Men kan du si hvilke AD du gikk på?
    Går på det selv, og har gått opp 15 kilo siden jeg begynte med de (2 år siden).

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg fikk først på Cipralex, da la jeg på meg litt med en gang jeg begynte på de. Så byttet jeg til Zoloft og da la jeg på meg kontinuerlig i de 5-6 månedene jeg bruke de.

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...