mandag 26. desember 2011

Jul i Egersund

Det er nå i romjulen jeg får ordentlig julefølelse, men en del inni meg sier alltid at julen er forbi etter julaften. Åpenbart ikke, siden det til og med heter andre juledag i dag. Men det er på tide for både meg og Sam å reise videre. Jeg reiser til mamma på Karmøy, og Sam reiser til Østlandet. Julaften var som vanlig veldig koselig, og vi spiste så masse mat jeg var sikker på at jeg skulle sprekke. Jeg fikk en hau med gaver, jeg hadde aldri drømt om å få så mye awesome!

Av pappa fikk jeg en iPad 2, av mamma fikk jeg penger til å bruke i London og av Sam fikk jeg begynnelsen av førerkortet! Er ikke det insane? Jeg er jo helt beyond bortskjemt! Og utrolig glad, da. Jeg visste jeg skulle få penger av mamma, det var det jeg hadde ønsket meg, og jeg hadde en anelse at jeg skulle få en iPad av pappa, men jeg trodde aldri han skulle gjøre det siden den er så dyr. Jeg har en forbannelse som gjør at jeg alltid vet hva som er inni pakker, det er helt sykt. Jeg hadde aldri gjettet at jeg skulle få hjelp til førerkortet av Sam, da! Vi har bil og jeg hater å ikke kunne kjøre den, men jeg har ikke hatt mulighet til å ta meg råd til førerkortet. Jeg tror jeg får begynnelsen av Sam fordi han er utrolig lei av å kjøre meg rundt, haha! Til sommeren er han gammel nok til å øvelseskjøre med meg, men nå blir jeg klar med trafikalt grunnkurs, mørkekjøring og et par timer innen den tid så vi bare kan øve, så jeg kan slippe unna med minimumsantall kjøretimer.

Her er mesteparten av gavene mine, men jeg fikk også en morgenkåpe, nattkjole, håndkle og spisebriketter som jeg ikke gadd å presse inn på bildet.

IMG_0891

Første juledag kjørte vi en standard hjemme hos pappa, stor julelunsj med faster på besøk. Vi hadde som vanlig aaaalt for mye deilig pålegg, men jeg elsker det! Det er pappa og faster som er min nærmeste familie på pappa sin side, og nå blir jo liksom Sam innlemmet her.

Eigersund-20111225-00131

Etterpå tok jeg og Sam en tur til Anna sin familie for å spise masse autentisk kinamat (ikke sånn som du får på restauranter, men sånn som de faktisk spiser selv). Ikke at vi ikke var mette nok fra før av! Men jeg eeeeeelsker den maten, den er tusen ganger bedre enn det alle vestlige folk tror er kinesisk mat. Familien hennes syns jeg og Sam så ut som søsken, haha!

IMG_9530_2

Nå skal vi spise litt og pakke litt, og jeg tenker at det er på tide å komme inn i vanlig bloggemodus igjen. Er dere ikke tilbake foran skjermene igjen nå?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...