tirsdag 24. januar 2012

Lush

I går kveld var jeg på kundekveld hos Lush her i Bergen, litt nysgjerrig og litt overtalt av min BFF Martha. Jeg har vært ganske skeptisk til merket siden jeg først hørte om det, jeg er virkelig ikke tilhenger av hjemmelaget veganerdritt. Men jeg fikk leppeskrubben Bubblegum til jul, og har egentlig vært ganske fornøyd med den.

Den hele ferske, hjemmelagede greia er jo nå bare bullshit da. De har så mange butikker at det meste blir produsert i fabrikk, og noen ting som badebombene blir satt sammen (ikke laget) for hånd. Det var i hvert fall det vi fikk fortalt av hun ene som jobbet der. Jeg trodde nesten de laget produktene i butikken før jeg, så feil kan man ta! Jeg syns også de har verdens styggetse beholdere, og noen av badebomene ser ut som de er laget i barnehagen. Men så lukter jo alt så godt, og så er det mange fine farger, så jeg kjøpte meg tre såper og fikk tre prøver med meg hjem.

IMG_0997

Jeg kjøpte disse tre såpene, men jeg husker ikke hva de heter siden alle tre er juleprodukter. Men da var de jo til halv pris, og disse satte meg tilbake rett under 90kr. Jeg brukte det ene såpestykket i dusjen i går, og mitt første inntrykk er ikke så veldig positivt. Joda, de luker godt, men jeg syns de var litt uttørrende på min tørre hud, sånn som alle andre såpestykker. Såpegelen inneholder forresten parabener for de som bryr seg om sånn. Men er er villig til å prøvd igjen. De lukter jo så jævlig godt!

Jeg fikk også med en prøve på den rensende masken ‘Cosmetic Warrior’ som skal passe for personer som meg som bruker veldig mye sminke som gjør huden uren. Og jeg hater den! Du skal ha den på i 5-10 minutter og jeg tok den av etter vel 7 minutter fordi den seriøst ga meg en brennende følelse på huden! Jeg vasket den fort av og den brennende følelsen ga seg ganske fort alle plasser utenom i pannen. Jeg satt med en ispinne i pannen ganske lenge, og ubehaget ga seg litt men ikke helt. Nå har jeg ikke uren hud i pannen, men det står ingen steder at den kun skal bruker på problemområder.

Morgenen etter var noen kviser bittelitt mindre, men huden i pannen føles fortsatt litt sår.

Jeg vil virkelig anbefale alle med normal eller tørr hud å unngå denne som pesten! Legg den i verste fall rett på problempområdene. Jeg har litt lyst å teste resten av prøven på Sam som ikke har tørr hud, og se hvordan han reagerer, men sannsynligvis går den rett i søpla. Never again! Hva skjedde med at de magiske naturlige produktene skulle passe for alle hudtyper, også sensitiv hud? BULLSHIT! Jeg har fortsatt noen produkter jeg skal teste fra Lush, men jeg er offisielt jæææævlig skeptisk! Virkelig glad jeg ikke kjøpte mer! Tenk at ansiktskremene deres koster sånn 500kr! Det er mer enn Shiseido…

14 kommentarer:

  1. bla bla bla... gjør litt research før du åpner kjeften :)

    SvarSlett
  2. Det er da lov å være uenig med noe, elv om allle andre hyller det opp i syene Lise?;)

    SvarSlett
  3. Jeg hadde hørt noen venner som lovpriste produktene, og gjorde et forsøk med 2 av de ganske dyre ansiktskremene deres. Den første svidde voldsomt på huden og lå som et lokk. Den andre ga meg massive røde flekker og kviser. Badebombene jeg har forsøkt har vært okey, men ikke mer formidable enn fra andre butikker/produsenter. Må innrømme at produktene deres lukter godt, men det blir nesten litt i overkant for meg..
    LUSH vil gjerne fremstå som de kun har naturlige produkter, men det føltes mer som en kjemisk rens når jeg brukte disse produktene. Så alt som er "naturlig" passer kanskje ikke for oss med sensitiv hud!

    Har du forresten prøvd noen av de REN produktene? Evt hva synes du?

    SvarSlett
    Svar
    1. Noen av produktene er nesten helt naturlige, men jeg tror kremene inneholder diverse andre stoffer også. Geleen jeg kjøpte inneholdt som nevnt parabener, og det er ikke mye naturlig. Naturlig kan nok funke godt for oss med sensitiv hud, det er bare viktig å lese innholdet i produktet.

      Jeg har såvidt prøvd REN og hatet det. Jeg har prøvd den ene kremen men måtte vaske den av med en gang fordi den klødde. Akkurat nå bruker jeg en krem fra Shiseido, som kun gir fukt, og den funker bra. Liker også La Roche-Posay, Biotherm, La Mer, Guerlain og Clarins men jeg kjøper alltid kremer som KUN skal gi fukt, ikke noe annet.

      Slett
  4. Leste litt om innholdet i REN kremene, og der var det mye jeg ikke likte. Tenkte nok at det ikke var noe for meg med min supersensitive hus. Holder meg til LRP, som funker utrolig bra! Og det er jo ditt tips som gjorde at jeg prøvde dem i utgangspunktet =)
    Er ikke Shiseido veldig parfymert, eller er dette bare rykter?

    Forresten, ikke bry deg om mennesker som kommer med tilbakemeldinger ala "Lise" her øverst. Kan man ikke holde seg saklig er det bedre å holde kjeft. Du skal vite at iallefall jeg setter stor pris på at du tar deg tid til å komme med dine synspunkter på ulike produkter, samt at du gidder å svare på spm =)

    SvarSlett
  5. Syns også du bør gjøre litt research før du uttaler deg. Alle ansiktsmaskene blir laget for hånd, ingrediensene er håndplukket, og alt blir laget FOR hånd på fabrikken, derfor er det bilde på alle krukkene av de som har laget produktet.

    Det er utløpsdato på alle produktene, og det står også når de ble laget. Når det gjelder masken, så er den veldig god, men sikkert ikke for din hudtype, den masken er ikke for de med sensitiv eller tørr hud, den har hvitløk og teatree, så den er for uren hud. Alle ingrediensene står på produktet, og det er faktisk mangen som reagerer på de fordi de vanligvis smører inn ansiktet med syntetiske produkter og silikon.

    Når det gjelder prisen på kremene, så bør du faktisk sjekke ingrediensene før du uttaler deg, det er 100% rene oljer i kremene, noe som gjør at noen er dyrere enn andre.

    Det er så utrolig lett å mislike deg, og bloggen din når du skriver sånne anmeldelser. Ja, man skal være ærlig, men sjekk fakta for faen.

    SvarSlett
  6. Fakta eller ikke, jeg likte ikke masken. Som nevnt skrev jeg bare det jeg ble fortalt på butikken. Jeg har akkurat lest innholdet på flere av ansiktskremene, og de inneholder både paraben og parfyme.

    Hvis du syns jeg er så fæl er det faktisk ingen som tvinger deg til å lese bloggen min. Jeg skriver ikke for å tilfredsstille alle i hele verden, jeg skriver mine synspunkt fordi jeg vil.

    SvarSlett
  7. Ellie: jeg er veldig glad du er fornøyd med lrp! Jeg har brukt det i mange år, men har gått litt over til andre merker siden jeg bruker så mye sminke og har utrolig tørr hud, spesielt om vinteren. Den kremen jeg bruker nå er ikke veldig parfymert, men det er jo godt mulig noen av de andre er det. Jeg husker ikke hva den heter, men er i the skincare linja. Kommer til å gå tilbake til la mer så fort jeg får penger da, den trumfer alle kremene.

    Tusen takk for litt hyggelig feedback. Det er ikke akkurat koselig å lese at "jeg gjør det så enkelt å mislike meg". Jeg tror folk tenker at de kan skrive hva så helst på Internett så lenge demkn være anonyme og skjule seg bak sin egen pc. Blir aldri lei av å skrive når jeg vet at snille lesere som deg er der, og jeg blir aldri lei av spørsmål heller!

    SvarSlett
  8. Hvilke konserveringsmidler ville du ha foretrukket istedenfor parabener? Alt flytende må jo konserveres på en eller annen måte for å ikke råtne.
    Dessuten er de et av få selskaper der over 70% av produktene er uten konserveringsmidler fordi de er i fast form. Supert at du er frittalende og har din egen oppfatning, men det virket ikke veldig konstruktivt det du kom med. Sooooorry mac.

    SvarSlett
  9. Du kan gjerne komme med dine tilbakemeldinger men det er ikke greit å LYGE!
    Gjør litt research og les om parabener og sånn da!? I produkter med vann MÅ man ha noe som fjerner bakteriene for å unngå det, og når parabenene står sist er det alltid mindre enn 1%. Det er mulig å ta andre ting i for å unngå parabener men det er ikke forsket ordentlig på, parabener har vært på markedet i over 60 år!

    Dessuten har lush FLERE produkter uten parabener, hvis du gjør leksen din så der du at Lush har et alternativ til alt, så Lush har både MED og UTEN parabener.

    Når det gjelder parfymen også... Seriøst!? Sjekk hjemmesiden da, så ser du at det står parfyme fordi Lush ikke vil røpe oppskriften, det står ofte parfyme men er ekte oljer, men Lush skriver ikke opp hvilke oljer. Alt er mulig å sjekke på hjemmesiden.

    Du som liksom skal bli makeup artist burde virkelig kunne disse tingene.

    SvarSlett
  10. Jeg vet ikke jeg, men overraskende mange andre merker klarer seg fint uten de.

    Du burde egentlig bare slutte å lese her du da.

    SvarSlett
  11. Det er åpenbart veldig mange som er feilinformert når det kommer til innholdet ii produkter og jeg kommer til å skrive et innlegg om det senere men tenkte vi kunne ta et par ting her.

    Parabener: det finnes mange alternativ til parabener og jeg skal finne ut hva de heter. Personlig har jeg kun ett produkt som inneholder parabener så det er altså mulig å lage produkter uten.

    Parfyme: parfyme er laget av alkohol, sånn er det bare. Hvis det er duft uten parfyme vil det stå fragrance i innholdet.

    Hemmelig oppskrift: dette er noe som er strengt forbudt i eu og Norge. Et merke må ikke se hvor mye de har brukt eller hvordan der er laget, men de må etter lov skrive alt som er i produktet. Ingen kan komme utenom denne loven, ikke engang lush.

    SvarSlett
  12. Happ! Har ikke noe særlig forhold til Lush, med tanke på at jeg kun har prøvd en fuktighetskrem der og ble litt satt ut over at den inneholdt alkohol.
    MEN som stor indie-entusiast tenkte jeg å putte inn en liten linkdump, hovedsakelig fordi sminke alltid er stas, og alle burde sjekke det ut.
    Jeg synes bloggen din er kjempeflott, og du gjør virkelig en utrolig god jobb som sminkeblogger!
    (Og hvis du noen sinne bestiller fra CocoaPink anbefaler jeg Marshmallow Candy Cane Noel som lukt, og Black Magic fra OHWTO)

    http://cocoapink.net/
    http://meowcosmetics.com/index.htm
    http://fyrinnae.com/index.php
    http://ohwto.com/
    http://host.silknaturals.com/creb/index.php

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...