søndag 8. januar 2012

Maybelline Baby Lips Tinted Lip Balm

IMG_0933

Baby Lips er enda et Maybelline produkt som jeg har lest masse om på internett de siste månedene. Jeg tror ikke jeg har lest en negativ ting om de, og alle bloggerne i USA bare eeeeeeeeeeeelsker de, så jeg måtte jo prøve selv! Det er altså fargede leppepomader med solfaktor 20 som er tilgjengelig i seks forskjellige farger og smaker (I guess). Jeg har tre; Grape Vine som smaker drue, Pink Punch som jeg tror er grapefrukt og Cherry Me som selvfølgelig er kirsebær.

IMG_0937

Jeg må innrømme at jeg er overraskende positiv til disse. Jeg kan nesten ikke bruke noen leppepomader, og sverger til Blistex Med+. Jeg pleier å få små utslett av billige leppepomader, men so far so good med disse. De luker utrooooolig godt, og jeg kaller det smak ikke duft fordi smaken er god nok grunn til å bruke de. Jeg får seriøst vann i munnen!

Alle disse tre gir lette slør av farger på leppene, tints som det heter på engelsk. Fargene er veldig naturlige, og det kan minne om leppestifter som farger segselv etter pH-verdien på leppene dine. Ingen ville altså gjette at du har på noe med farge, ikke engang med Grape Vine som er en ganske mørk vinrød i tuben.

IMG_0938

Påført syns jeg de gir veldig god fukt og leppene føles herlige, og jeg syns de sitter ganske godt, men forsvinner sekundet du spiser noe. MEN de gir ikke noe langtidsvirkende fukt og så fort produktet er borte fra leppene er de tilbake til sitt gamle jeg, som i mitt tilfelle er ganske tørre. Hvis du ikke liker å påføre mer enn et par ganger i døgnet er dette ikke produktet for deg. Jeg syns likevel disse er utrolig fine til hverdagsbruk og for de som ikke er glad i leppestift. Jeg liker disse mye bedre enn å ta på leppepomade og så en sheer leppestift! Samtidig er de såpass billige at du kan kjøpe alle hvis du vil.

Desverre er ikke disse tilgjengelige noen andre plasser enn i USA ennå, men det florerer på eBay. Jeg kjøpte mine for ca. $5.50 pr. stykk, men du kan finne mye billigere. Men vær obs. på at det finnes to typer, og de fra Asia har ikke farge. Pass på at de kommer i like tuber som på bildene mine hvis du vil ha de med farge, ellers tror jeg det egentlig er samme produktet. Jeg er utrolig nysgjerrig på de tre siste Quenched og Peppermint (som jeg tror er fargeløse) og Peach Kiss som har en lys ferskenfarge.

Positivt:

Pris.

Fine, naturlige farger.

Gir god fukt mens du har de på.

Fantastisk lukt/smak.

Ikke utbrudd på sensitiv hud.

Negativt:

Ikke langvarende fukt.

Litt vanskelig å få fatt på.

Lokkene faller lett av.

Litt ekkel ettersmak.

Forsvinner så fort du spiser noe.

Alt i alt liker jeg disse veldig godt og har de liggende i vesken min så jeg kan ta de på når som helst for å se litt freshere ut. Jeg kommer ikke til å kaste min trofaste Blistex, men liker de såpass godt at de blir:

APPROVED

Produktet har jeg kjøpt selv.

1 kommentar:

  1. Liker ! Kan du legge ut bilde av leppene etter å ha brukt de? Er litt nysgjerrig på den mørke....

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...