onsdag 1. februar 2012

Ginger

Nå var det vel endelig på tide at jeg fikk opp bildene fra hårfargingen på lørdag! Jeg er jo avhengig av rødt hår, men nå hadde jeg vel ikke gjort det siden begynnelsen av november. Tidenes styggeste ettervekst sa du? Indeed.

Rød hårfarge er unevnelig vanskelig å få tak på i Norge. Noen parfymeri har et par farger, men de er somregel mørkerøde kjerringfarger. Favoritten min er L’Oreal Feria 74 eller 7.40, og den kommer under navnene ‘Pure Paprika’, ‘Mango’ og ‘Deep Copper’, det kommer an på hvor du er i verden. Den har en stund vært tilgjengelig på store Cubus-butikker i Norge, men det virker faktisk som om de har tatt det ut igjen nå etter bare noen få måneder! Noen ganger er den tilgjengelig på eBay, det er bare å søke på de forskjellige navnene, men jeg skal hamstre når jeg reiser til London.

DSC_0435

Jeg syns virkelig dette er den ultimate rødfargen! Jeg har brukt den av og på siden april 2008, og så lenge jeg farger håret selv kommer jeg til å bruke denne. Det eneste problemet er at glansen ikke sitter så godt, og jeg kan nesten se forskjell mellom hver gang jeg vasker håret de første ukene etter farging. Jeg tror dette er problemet til alle Feria-fargene, og jeg tror det er derfor de er ekstremt upopulære og har vært ute av Norge i sånn 10 år.

DSC_0436

På meg blir det ca. fargen på det andre bildet fra venstre. Jeg har ganske gyllenblondt hår, men farger oppå det allerede rødfargede håret hver gang. Sliter på håret, sa du? Heldigvis vasker jeg ikke håret så ofte, bare to ganger i uken.

IMG_1034DSC_0447

Som dere ser er førbildet utrolig trist, og dere kan se at rødfargen har blitt ganske falmet de siste månedene. Vanligvis ville jeg ikke gå så lenge mellom farging da, men jeg har prøvd å få det så lyst som mulig for å få fargen likest mulig den på esken. Og det ble jo ganske bra resultat! Det siste bildet er tatt i direkte sollys, og dere ser at håret har fått utrolig fin glans.

Kunne ikke elske den mer!

3 kommentarer:

  1. Jeg elsker deg med rødt hår!! Du kler det SÅ godt! :)

    SvarSlett
  2. Få se et helt ansiktbilde da?

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...