mandag 15. juli 2013

Nivea Double Effect Eye Make-Up Remover

Det er ikke så veldig gøy å skrive omtaler om dårlige produkter, men denne øyesminkefjerneren har bare floppet så sinnsykt at jeg må fortelle dere om den. Jeg har jo lyst å finne billige og gode produkter, så jeg tenkte at jeg skulle prøve denne da jeg gikk tom for min vanlige fra Chanel. Aldri igjen! Hvis det eneste du bryr deg om med en øyesminkefjerner er at den fjerner mascaraen, ja da trenger du ikke lese videre. Den får jobben gjort, men jeg mener at prisen du må betale er for høy. Read on.

DSC_2192

Den tuller allerede med double effect opplegget. Som dere kan se blander den seg ikke ordentlig, og det som kommer ut er nesten bare av den klare vesken og bare bittelitt av den blå. Jeg vet ikke hvordan det vil bli når det er tomt for den klare og du bare bruker den blå, når poenger er at de skal blandes.Det blir rett og slett bare bobler av de når du blander, som ligger ved siden av hverandre uten å blandes, og så fort du slutter å riste flyter de tilbake på plassen sin.

For det andre så er konsistensen alt for tynn. Selv om jeg bruker mye på bomullspaden så føles den fortsatt veldig ru og ubehagelig på den tynne huden rundt øynene. Det hjelper bittelitt å dynke den helt så den er gjennomvåt, men da får du bare masse væske inn i øyet. Den burde vært tykkere, og hva skal jeg si, danne et lag på bomullen så den ikke skraper på huden som umulig kan være godt for fremtidige rynker.

Sist men ikke minst så svir den på huden. Jeg har jo relativt sensitiv hud, men dette lover jo dårlig uansett. Hver gang jeg har brukt den har måtte skylle med vann etterpå, den begynner å svi etter bare et par sekunder.

Det er vel ganske åpenbart at denne går i søpla ganske snart. Kommer aldri til å kjøpe denne igjen, jeg vil mene at det er bedre å bruke vanlig sminkefjerner!

English: It’s not exactly fun writing a bad review, but this eye make-up remover is just such a mess I have to warn you about it. If the only thing you care about is removing your mascara, look no further, but if you care about your skin, read on. First of all it’s not even double effect, it never actually mixes. 99% of what comes out is from the clear liquid. It just goes bubbly when you shake it, without actually mixing together. Next thing is that the consistency is too thin, so much that it the cotton pad feels scratchy when you use it. Can’t be good for future wrinkles. Last but not least it burns on my senstive skin, which isn’t promising. Every time I use it I have to rinse with water. It’s obvious this is going in the trash pretty soon, and I will never ever buy it again no matter how desperate I am. Even using a regular make-up remover would be better!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...