tirsdag 16. juli 2013

Tullesommer

Jeg begynner å bli drittlei av denne tullesommeren vi har fått her på vestlandet. Bergen har som vanlig ikke vært velsignet med godvær i sommermånedene, bare et par varme dager innimellom, men jeg tenkte at “sånn er jo Bergen, og når vi reiser sørover MÅ det jo være finere”. Jeg pakket masse sommertøy til meg og Ed og tok såpass feil at vi har måttet kjøpe klær for å slippe å vaske hele tiden. Tragisk. På fredag, da vi kjørte fra Karmøy, var det faktisk kjempefint i Egersund, skikkelig varmt og masse sol, men da vi kom frem var det jo bare tid til å handle før Edward skulle legge seg. Dagen etterpå var det regn, megasjokk. Jeg kjenner at jeg rett og slett blir lei meg, nesten litt deprimert til og med, og jeg ønsker vi kunne kaste oss på et fly og reise en varmere plass. Men bryllupet er selvfølgelig prioritert over ferie, og vi kan ikke overse en såpass stor sum som en ferie ville koste. Det er enda godt jeg har en varm bryllupsreise å se frem til! Selv om den ikke blir før i mai. Håper fortsatt på litt fint vær når vi reiser til Sandefjord, det pleier tross alt å være litt bedre på østlandet. Jeg har ikke gitt opp å bade ennå! Hvis jeg ikke bader ute i sommer, så blir det faktisk første sommeren i mitt liv! Det kan jeg ikke ha noe av.

Det var heldigvis litt fint vær i dag, så vi fikk tatt oss en liten tur og jeg fikk i det minste vasset litt, selv om jeg mener at det var litt for kaldt for bading.

DSC_2242

DSC_2244

DSC_2251

DSC_2261

English: I’m getting sick and tired of this stupid “summer”. It makes me sad. I’ve had about four hours of summer so far, and they were spent shopping for groceries and putting Ed to bed. I wish we could travel somewhere hot, but we have to save everything we can for the wedding. Thank god I have a warm honeymoon to look forward to, even it it’s not until May. I’m still hoping on a tiny bit of summer for this year so I can go swimming at the very least, of not it will be the first summer of my life I haven’t been swimming. At the very least the weather was a little bit nice today (no rain) and we went for a little walk and even though it was too cold to swim, I could test the water a little bit.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...