fredag 25. oktober 2013

Dreaming of a new make-up area

Som noen av dere husker så hadde jeg mitt eget lille sminkerom før. Der hadde jeg mitt Malm sminkebord fra IKEA, og hadde god plass til all sminken min. Men så ble jeg gravid, og da måtte det lille rommet bli barneværelse. Men samtidig dabbet sminkedillen min av uansett, og jeg merket aldri noe savn. Før nå! Dere merker sikkert at jeg er mer gal etter sminke enn noen sinne, og plutselig savner jeg veldig å ha en ordentlig (og pen) plass til all sminken min. Akkurat nå er det helt kaos i samlingen. Jeg har en liten del (det jeg bruker hele tiden) på badet, en stor skuff med de jeg kan finne på å bruke på soverommet, og en kasse i kjelleren med sesongfarger eller sminke jeg bruker ytterst skjelden. Det er jo bare tragisk! Spesielt siden samlingen bare blir større og større, og det blir bare mer og mer rot og uorden.

Så da må man bare drømme. Jeg vet at jeg aldri kommer til å få et eget sminkerom igjen, men jeg må i det minste ha et sminkebord på soverommet når vi flytter til våren. Det føles umenneskelig lenge til, og jeg vet nesten ikke hvordan jeg skal overleve, men jeg må vel bare klare det. Sist jeg sjekket så var ikke en ryddig sminkesamling en menneskerett.

Jeg visste at jeg ikke vil ha et nytt Malm sminkebord (solgte det gamle), og jeg lente veldig mot Alex som omtrent hele verden allerede bruker til sminkeoppbevaring. Men så syns jeg liksom at det var litt rotete. Et bord og så en stor kommode ved siden, som ikke matcher engang? Jeg liker at ting matcher. Men så så jeg på sminkesamlingsvideoen til Maggie her om dagen (dere må sjekke den, den er INSAAAANE) og falt pladask for hennes løsning. Se bildet under og klikk for å komme til bloggen hennes. Hun har to små skuffeseksjoner og en Linnmon bordplate. Voila, en custom sminkepult! Hun har også to større med ni skuffer på hver side, men det holder med bare de små for meg (til å begynne med i hvertfall!). Linnmon platene kommer i flere farger og lengder, så du kan selv velge hvordan det skal se ut.


Genialt, ikke sant? Nå er jeg jo supergiret, og teller sekundene til vi kan flytte. Jeg gleder meg sinnsykt til å få orden i sminkesamlingen igjen! Er det forresten noen av dere som har lyst å se video av samlingen min hvordan den ser ut nå? Jeg hadde egentlig tenkt å vente til våren, når jeg har fått litt orden, men hvis dere har veldig lyst kan jeg lage en nå. Jeg har jo ikke vist den siden 2010, og mye har forandet seg siden den gang.

English: As you know, I used to have my own make-up room when we first moved into the apartment. I kept all my stuff in my Malm vanity from IKEA, and life was great. But when I got pregnant the room quickly turned into a nursery, and I lost most interest in make-up anyway. But slowly over the last months my obsession has been returning, and all of a sudden I'm really missing having all my make-up in one place. Right now it's scattered across our home in three different places. Now I'm dreaming of moving and getting a vanity again, and I know exactly what I want. I found it in a video of Maggie's collection (which is insane, so check it out). The picture above is hers. Instead of using a table or vanity and having the ingenious Alex drawers on the side, she made her own vanity out of two small Alex units and a Linnmon table top. Genious! I must have it, and I will come spring. I was planning on showing my own collection until then, but if there is a want for me to do it now, I'll film it as is. The last time I did a collection video was in 2010, and tons have changed since (sorry, I talk Norwegian in it). Let me know.

1 kommentar:

  1. Har samme serien hjemme som data pult/sminke bord i stua!
    Perfekt til det meste :P
    Har lang bord plate og de to små kommodene under pluss en av de høyere kommodene på min side!
    Jeg angrer ikke!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...