fredag 11. oktober 2013

It’s Skin Self Care Foot Peeling [review og sammenligning med Baby Foot]

Det er sikkert mange av dere som har hørt om Baby Foot, som ble ganske populær i Norge for et par år siden. Jeg har prøvd den selv, med gode resultater, men jeg syns egentlig den var litt dyr til å kjøpe den igjen. Baby Foot koster 200kr på Vita, og har du like ekle føtter som meg har du kanskje lyst å bruke det et par ganger i året. Men så kom jeg på at Baby Foot er et asiatisk produkt, og de er alltid mye billigere på eBay. Det tok ikke lang tid før jeg fant et lignende produkt, men til ca. 50kr med gratis frakt til Norge.

It’s Skin er et koreansk merke, og jeg forventet at deres alternativ skulle funke, jeg visste bare ikke om det kom til å funke like godt. Denne bruker salicylsyre, og inneholder mye av de samme ingrediensene som Baby Foot.

Produktet kommer i en eske, og oppi finner du et par plastsokker som kan knyttes igjen, og to poser med væske. Du tar på sokkene, og så heller du en pose med væske oppi en sokk og knytter igjen. Sokkene sitter ganske godt på (bedre enn Baby Foot), men væsken er rimelig flytende så du må holde føttene på gulvet (jeg klarte selv å søle litt på teppet mens jeg hadde føttene på bordet). Du har sokkene på i 1,5 time, og skyller av med vann.

Først trodde jeg ikke den funket i det hele tatt og etter 4 dager skrubbet jeg føttene. Men så, etter at jeg hadde dusjet den femte dagen startet flassingen, og det var da jeg tok bildet under. Jeg vil påstå at det så værst ut på dag 6 og 7, og så ble det mindre og mindre. Etter 5-6 dager med flassing var det ferdig.

Min konklusjon er at dette produktet er så godt om identisk til Baby Foot, og gir like resultater til en brøkdel av prisen. Kjøpes HER.

DSC_2671

DSC_2670

DSC_2673

20130925_000334

English: I first tried Baby Foot about two years ago, when it became popular in Norway. I really loved the results, but at 200 NOK I though it was a bit expensive. So when I wanted to do another peel on my sad feet, I decided to buy a similar product straight from Asia instead, and paid a fourth of the price. I ended up with the kit from It’s Skin. I wanted to see if it gave the same great results. It uses salicylic acid and contains about the same ingredients as Baby Foot does. It comes with two plastic socks, and two pouches of the liquid, that you pour into each sock after putting them on. You leave it for 1,5 hours. When I hadn’t noticed any results in 4 days I exfoliated my feet, and after showering on day 5 they started peeling (which is when the picture was taken). The height of peeling was on days 6 and 7, and they peeled for about 5 to 6 days in total. All in all I would say this is a great product, and it gives the same results as Baby Foot if you’ve tried that before. Buy it for 8 USD with free shipping HERE.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...