onsdag 9. oktober 2013

Top picks fra pilotsesongen

Høstens pilotsesong er godt igang. Hver august går jeg gjennom de nye seriene som skal starte og setter opp en liste over de jeg vil se. Det blir ofte mange piloter (aller første episode av en tv-serie) og få serier som går videre. I år tenkte jeg at jeg skulle dele favorittene mine med deres, siden TV er en stor del av livet mitt (tv-slave indeed). Fire serier har gått videre hos meg, og jeg tror vi kommer til å se de fleste på norsk TV. Det er enda én serie jeg vil se, men den har ikke premiere før i slutten av måneden, og det er Dracula det er snakk om (de som kjenner meg vet at jeg elsker alt med vampyrer).

masters-of-sex-poster

Masters of Sex – Se for deg Mad Men med en lege i hovedrollen. Serien er handler om Dr. William Masters og Virginia Johnson som revolusjonerte måten vi ser på sex. Serien starter i 1957 da de to møtes og startet den utrolig kontroversielle forskningen. Denne dramaserien er ikke for de blyge!

NBCs-The-Blacklist

The Blacklist – James Spader er tilbake på skjermen, denne gang som en av FBIs most wanted. Etter 20 år på flukt vil han hjelpe de å ta verdens mest farlige kriminelle, men vil av uante grunner kun samarbeide med rookien Elizabeth Keen. Denne serien blir beskrevet som et drama, men jeg vil påstå den lene mer mot thriller.

PHOTO-showsheet_Goldbergs_Couch-1280

The Goldbergs – Denne komiserien er basert på produsent Adam F. Goldberg sin egen familie, og handlingen utspiller seg på beste 80-tallsvis. Dette er serien for deg som liker Modern Family og The Middle. Jeg vil påstå at dette er den beste komiserien i årets sesong, men vi får se om den kommer på norsk tv, den har tross alt ikke noen veldig kjente skuespillere som kan bære serien.

sleepy_hollow_ver2_xlg

Sleepy Hollow – Denne thriller/horrorserien er min absolutte favoritt denne sesongen. Denne gangen våkner Ichabod Crane opp i nåtid og møter politidama Abbie Mills. Samtidig våkner The Headless Horseman, og de må jobbe sammen for å hindre at helvete bryter løs i småbyen Sleepy Hollow. Dette er en utrolig spennende serie, og litt skummel! Perfekt for deg som liker alt som involverer helvete, overnaturlige saker og ting og generelt skumle filmer. Det blir nok ikke lenge til denne dukker opp på norsk TV, og den er allerede fornyet for 2014/2015-sesongen i USA.

English: Here are my top picks from the ongoing pilot season. I usually make a list of the new shoes I want to watch, and after watching tons of pilots I’m left with a few shows I continue to watch.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...