onsdag 5. februar 2014

My Latest Obsession

DSC_3321

Min samling av svarte parfymer har fått et nytt medlem. Den første parfymen fra Illamasqua, Freak, har stått på ønskelisten i årevis, men tidligere har jeg vært en one perfume kind of gal. Men så, helt ute av det blå, ble ønskelista mye lenger, og ønskene mye sterkere. Jeg kikket på denne da vi var i London i desember, men sto over siden den ikke sto i budsjettet. Jeg angret med én gang, og har tenkt på den non stop siden den gang. Men heldigvis er vennene mine like glade i London som jeg er, så jeg fikk ei venninne til å kjøpe den for meg i helgen.

Og denne parfymen er virkelig noe utenom det vanlige. Med toppnoter av black davana, opiumblomst og belladonna. Etterfulgt av giftig hemlock, datura og queen of the night, med myrrah og oud på bunnen. Ja, det er altså de engelske navnene på plantene, de norske er ikke like pene, trust me. Det sies at black davana er kjent for å kunne fremheve bærerens naturlige duft, og jeg merker at den forandrer seg veldig etter påføring. Aldri har jeg duftet noe lignende!

English: My black perfume collection has grown by one, and Freak by Illamasqua is the latest addition. This has been on my wishlist for years, and I regrettet not buying it back in December when we went to London, but luckily some friends of mine went there this weekend and I got them to buy it for me. This really is a scent out of the ordinary, and it’s top noted are black davana, opium flower and belladonna, followed by poison hemlock, datura and queen of the night at it’s heart and base notes of frankincense, oud an myrrh. The little insert that came with says that black davana is known for it’s ability to enhance the wearers natural perfume, and I think it just makes the perfume extra special. It does change a lot when I wear it, and I honestly have never smelled anything like it!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...