søndag 2. februar 2014

Wedding Sunday: Our honeymoon

Nå har vi altså vært gift i to uker allerede, og noen lurer kanskje på hvorfor vi ikke har flydd til varmere strøk på bryllupsreise enda? Svaret er at vi ikke syns det passer så godt akkurat nå. Vi syns det er litt for tidlig å reise fra Edward, og vi har lyst å spare litt penger før vi reiser (vi har jo tross alt akkurat betalt et helt bryllup). Og så ville vi selvfølgelig at det skulle være skikkelig sommervarmt på vår destinasjon, og det er det ikke i januar. Drømmebryllupsreisen går selvfølgelig til Maldivene, det er mitt ultimate reisemål. Men det er dyrt, og akkurat nå tror jeg ikke jeg hadde klart å slappe av i to uker på stranden med tanke på at min lille baby var uten meg. Så vi venter med den turen til vår andre bryllupsreise om ti år.

Så hvor skal vi egentlig? Mange av dere vet det allerede, fordi vi skal til LAS VEGAS! Tankene om turen kom før vi planla å gifte oss, så det ble naturlig at det var der vi skulle. Helt siden vi var der sist, i 2011, har vi tenkt på å reise tilbake. Men det er først nå det begynner å føles ekte, for på fredag bestilte vi flybilettene. Tiende juni reiser til og blir i syv netter. Vi skal besøke to hotell, akkurat som sist, men denne gangen er det Cæsars Palace og Encore som står på planen. Vi skal reise sammen med et vennepar, Tor og Karin, og jeg tror faktisk at turen blir helt perfekt. Du syns kanskje det virker rart å reise på bryllupsreise sammen med venner, men Vegas er en plass som bare blir bedre med venner. Og småbarnsforeldre vil kanskje være enig i at bryllupsreise bare er en unnskyldning for å reise på ferie uten barn, hehe!

Det er vanskelig å beskrive hvor mye jeg gleder meg. Jeg gleder meg til å se alt igjen, og å se masse nytt. Jeg gleder meg til å spise masse god mat, og jeg gleder meg selvfølgelig til å shoppe. Jeg skal være veldig flink til å spare pengene mine nå, så jeg kan få kjøpt masse fint jeg ikke får tak på i Norge. Kan du si haul videos, flertall? Det kommer utvilsomt til å bli en helt fantastisk tur, og jeg gleder meg til å fortelle dere alt om den når jeg kommer hjem. Nå må de neste fire månedene gå fort!

P4120108

Venetian, Las Vegas, April 2011

English: I can’t believe we’ve been married two weeks already! Some of you may be wondering why we’re not on our honeymoon yet, and the truth is it just wouldn’t fit into our lives right now. Because I think Ed is to young to be without his parents for that long, and because of money. My dream honeymoon has always been the Maldives, but that’s pretty expensive and I don’t think I could relax on a beautiful beach right now thinking of my little baby and how much I would miss him. So we’ve decided to save that dream for our 2nd honeymoon in ten years. So where are we actually going? Vegas, baby! We just got our tickets, and on June 10th we’re flying across the pond for seven nights in the city of sin. We’re starting out at Cæsars Palace, and ending it in a suite at Encore. And we’re taking another couple, our dear friends Tor and Karin. It may seem strange to bring friends on your honeymoon, but Vegas is better with friends, and let’s face it, when you have a kid a honeymoon is just an excuse to go on holiday without them. Words can not describe how excited I am. For the sights, the food and, of course, the shopping. I have no doubts it will be absolutely amazing, and I can’t wait to tell you all about it when I get home. These next four months better pass quickly!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...