søndag 9. mars 2014

Wedding Sunday: Venue & Decorations

Jeg hadde egentlig tenkt å poste en tutorial av bryllupssminken min i dag, men her sitter jeg og er ikke halvveis i redigeringen en gang. Jeg vil gjøre en ordentlig jobb med den, og redigering tar seriøst tiiiiiimevis. Jeg har sikkert brukt fem timer på den allerede, på en video på ca. et kvarter! Crazy! Jeg kommer sannsynligvis til å legge den ut så fort jeg er ferdig, og så blir det en oppsummering av sminke, kjole og accessories neste søndag. Det blir jo siste innlegg!

Men dette innlegget handler altså om lokalet, og alt inni. Vi hadde bryllupsfesten vår på Kalfaret Selskapslokale, mest kjent som Døvehuset, som ligger veldig sentralt i Bergen i nærheten av Haukeland (ganske lavt i Kalfaret for dere som er kjent). Jeg visste med én gang at vi skulle ha akkurat det lokalet, og vi booket det rett før påske i fjor, da var de allerede utleid de fleste helgene til november, så jeg anbefaler å bestille i god tid. Du kan velge hvor lenge du vil leie der, og vi betalte ekstra for å ha lokalet fra fredagen klokken 16 og ut søndag. Det ble ikke mye dyrere, men det var så absolutt verdt det! Da hadde vi god tid til å pynte og lage mat på fredag kveld, og enda bedre tid til å rydde på søndagen.

IMG_3147

Vi leide storsalen som er todelt, dere kan såvidt se skilleveggene du kan dra ut på bildet over. Vi satte opp en hestesko i den største delen, og bildet er tatt fra en liten scene. I den andre delen satte vi opp maten, og etter middagen delte vi opp hesteskoene i små bord og den store delen ble brukt som dansegulv.

IMG_3135

Dekorasjoner var egentlig ikke så veldig viktig for meg. Å få laget blomster til et bryllup er jo beyond dyrt, og det var ingen sjangs for at jeg skulle bruke tusenvis på blomster! Men litt pynt måtte vi ha, for gjøre det pent. Blomstene laget min kjære venn Karin med hjelp av Martha, og på bildet over ser dere to av de. Vi laget seks sånne, som bare er billige roser og brudeslør i disse vasene som jeg spraymalte gull. Vi brukte disse vasene også, og jeg hadde en foran meg og Sam med brudebuketten min oppi, og så hadde vi en på buffeten med noen store, flotte liljer (vi fant ikke flere så det ble bare en). Vi hadde gullservietter til pynt fra Kremmerhuset, og utenom det hadde vi bare masse stearinlys. Dere kan såvidt se at det står telys rundt om på bordet, og så hadde vi kubbelys i diverse størrelser i vinduskarmene, alt fra IKEA. Det var en liten balkong utenfor med bord og stoler, og der hadde vi satt ut gravlykter på bordene for litt stemning, men det blåste så at de fleste lå på gulvet dagen etterpå. Utenfor inngangspartiet hadde vi disse lyktene også, med kubbelys inni, men de ble visst blåst ut av vinden rimelig fort.

kajaogsam-105

Det siste vi hadde var to av disse bildene. Vi ville jo gjerne at folk skulle ta bilder og legge ut på Instagram, så jeg bestilte bildet på Etsy med custom hashtag og jeg kunne velge farge på hjertet. Rammen er bare en vanlig, hvit ramme fra IKEA som jeg spraymalte, først gull og så med gullglitter oppå. Jeg tror egentlig at det var alt. Som dere forstår hadde vi ikke så veldig mye, men jeg syns det var nok jeg. Jeg er i hvertfall fornøyd, og også i etterkant er jeg glad for at vi ikke brukte veldig mye penger på det.

English: I really wanted to post my bridal make-up today, but that tutorial is still in editing. I’ve been editing for probably five hours and I’m barely halfway. But I wanted to go the extra mile and really try and make a good video for you guys! So I’ll upload that as soon as it’s ready, and then next Sunday will be the last wedding blog with a round-up of my look, dress and accessories. Anyway, this one is about the location. We rented Kalfaret Selskapslokale here in Bergen, and we paid extra to have it from Friday afternoon to Sunday, and it was worth the extra cost. I made all the decorations myself, with some help from sweet friends who made the flowers. The vases and frames were from IKEA and spraypainted gold. Other then that we had tons of candles on the tables and in the windows, and some bigger ones outside. The decorations weren’t all to important to me, and I’m still glad we didn’t spent tons of money on it.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...