lørdag 17. mai 2014

Hurra for Norge!

Gratulerer med dagen, alle sammen! Her har jeg hatt en rolig og koselig 17. mai sammen med den lille familien, og jeg håper at dere har hatt en fin dag også. Vi startet dagen med en storartet frokost hjemme hos oss, før vi gikk inn til sentrum, spiste litt is, og gikk hjem igjen. Standard 17. mai hos oss. Men jeg syns det er deilig å bli ferdig tidlig så vi kan slappe av resten av dagen og bare kose oss. Det ble ekstra spesielt for meg siden jeg endelig fikk ha på meg bunaden min, for første gang siden året jeg ble konfirmert. Jeg følte meg så utrolig fin i den, og Sam var enig. Bunaden min er fra Jelsa, og Edward hadde en liten “bunad” på seg han også, med skjorte og vest som han har fått av oldemoren sin. Jeg har faktisk vlogget denne helgen også, så se opp for den i neste uke!

DSC_3581

IMG_1742

IMG_1744

IMG_1763

English: Hurray! Today we are celebrating Norways constitution here in Norway, and it’s a special one this year because it’s been 200 years since it was signed. We hold this day very dear up here, and I think part og it is because we weren’t allowed to celebrate during WWII, and we weren’t allowed to use our flag. Everyone celebrated the day and we wear our best clothes. For the first time in 11 years I wore my bunad, the traditional Norwegian outfit. They are all from different places in Norway, and mine is from a place called Jelsa. Anyway, this is mostly a family day and I did of course celebrate with my boys. We had a lovely, big breakfast before we walked into town, had an ice cream, and went home. As we always do. It was a lovely day, and it’s nice to get it over with so early so we could relax in the afternoon. I even vlogged today, so watch out next week for a look into our special day.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...