onsdag 21. mai 2014

Sephora sender til Norge!

Herregud jenter, nå har det faktisk skjedd! Fra og med forrige torsdag begynte Sephora å sende til Norge! For noen måneder siden begynte de å sende til UK, og da tenkte jeg at ‘nå må det jo bli vår tur snart også’, men samtidig så er det Norge, så jeg trodde ikke det kom til å skje med det første.

Sånn her fungerer det: Handler du for over 750kr (lett!) så koster ekspresslevering 100kr uansett hvor mye og hvor tungt du kjøper (handler du for under 750kr regner de porto ut i fra vekten), og du betaler både toll og moms på forhånd, så du er garantert å ikke måtte ut med mer når pakken kommer. Du får se totalsummen i norske kroner før du betaler, du velger bare ‘international delivery’ og trykker på det norske flagget på vei til utsjekk.

Det er desverre endel restriksjoner, men det er likevel veldig mye gøy du kan få sendt hjem. Det er ikke mulig å kjøpe parfyme, neglelakk, aerosoller o.l. Det er også endel restriksjoner på merker, men de fleste kan du jo få kjøpt i Norge eller på f.eks. FeelUnique. Det er noen få gode merker vi går glipp av, som Fresh, Boscia, Bumble and Bumble, NARS og Buxom, men det åpner for Tarte, Kat von D, Marc Jacobs, Bite, Hourglass, Make Up For Ever, Living Proof, Becca, Josie Maran og Sephora sine egne produkter for å nevne noen. Masse spennende, og jeg gleder meg til å legge inn en bestilling! Det er jo bare tre uker til jeg kan gå på en Sephorabutikk, så det blir ikke med det første, men jeg tror nok at det må bli et lite bursdags-haul. I mellomtiden kan dere jo se mitt forrige Sephora-haul, og fortelle meg hva dere vil kjøpe (eller allerede har kjøpt).

sephora

English: It’s not long since Sephora started shipping to the UK, and as of last week they ship to Norway as well! I didn’t see this coming so fast, but I love it! The same rules as to the UK apply (£10/100kr shipping when you spend over £75/750kr, and you pay all VAT and duties during checkout, so no unexpected fees later on). There are a few shipping and brand restrictions, but it also opens up for tons of awesome new brands such as Kat von D, Marc Jacobs, Tarte Bite, Hourglass, Make Up For Ever, Living Proof, Becca, Josie Maran and Sephoras own products. I’m so excited about this, and I can’t wait to order my first haul for my birthday in August (I don’t really need to right now since I’m visiting Sephora in a few weeks). But in the meantime, you can watch my first Sephora haul, and tell me about what you got/want to get.

2 kommentarer:

  1. Når jeg skulle bestille fikk jeg melding om at det var noe feil med telefonnummeret mitt. Vet du hva jeg gjør galt? Jeg skrev bare inn det vanlige nummeret mitt.

    SvarSlett
  2. Du må skrive inn landskoden din, som er 0047 før nr ditt. Eks: 0047 12345678

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...