tirsdag 17. juni 2014

Honeymoon in Vegas day 3

vlogday3_

Dag tre ble liksom en shoppedag det også. Vi startet dagen på et stripmall på Blue Diamond Road med frokost på Inn-n-Out Burger (kansje de beste fastfoodburgerne som finnes), og så en lang tur på Target. Jeg elsker å handle rare ting du kun finner i andre land, og jeg er sikker på at vi var der i over en time. Dette var også dagen for første tur på Sephora (i skrivende stund har det blitt fire til sammen), og det er jo paradis for sånne som meg. Middagen denne dagen var liksom den store og spennende på denne turen. Vi hadde lyst å prøve en veldig fancy restaurant (det er jo tross alt bryllupsreisen vår, once in a lifetime liksom), så vi bestemte oss for å besøke Joël Robuchon på MGM Grand. Restauranten har tre Michellinstjerner, som er det høyeste en restaurant kan oppnå. Det var jo selvfølgelig ikke en dyr affære, men vi betalte mindre enn du gjør på restaurantene i Oslo me én stjerne. Vi valgte en seksretters meny (tror jeg), med en amuse-bouche, to forretter, to hovedretter, én dessert og et utvalg søtsaker fra en tralle de hadde (samme opplegg som brød og ostetralle altså). Vi var der i mange timer og bare koste oss, og rettene var overraskende gode. Jeg smakte mye jeg aldri hadde smakt på før, og alt var selvfølgelig utsøkt. Jeg ville ikke ta opp kamera mens vi var der, men Karin tok et par mobilbilder som jeg har lagt ut under. Det er av mine to hovedretter (kalv og okserumpe) og desserten min som var en yuzu soufflé. Det var virkelig en opplevelse å være der, og til tider følte jeg meg litt dum for det er ikke alltid så lett å vite hva man skal gjøre på en så fancy plass. Men de som jobbet der var utrolig flinke og hyggelige. Jeg fikk faktisk også en liten krakk til å ha vesken min på, så den slapp å stå på gulvet (bare synd at jeg hadde en kjip veske fra H&M)! Hvis noen vil besøke Joël Robuchon anbefaler jeg å bestille bord så lenge i forveien som mulig. Vi bestilte 2.5 måned i forveien og det beste vi fikk var torsdag kveld klokken 18. Just saying.

IMG_1957

IMG_1958

IMG_1965

10434012_10152313451587529_6448033386792006681_n

10462821_10152313451632529_9074468288822758101_n

10422239_10152313451542529_6131814815816536279_n

IMG_1974

English: So day four ended up being somewhat of a shopping day as well. We started the day out with breakfast at Inn-n-Out Burger before shopping at Target, picking up fun things you can’t find in Norway. After that I managed the trips first visit to Sephora, which is basically paradise for me. We also had our big dinner of the vacation that nigh, at Joël Robuchon at MGM Grand. It’s a 3 Michellin star restaurant, and eating there was quite an experience. We had the six course menu, and the portions were surprisingly big, so we were stuffed afterwards. I didn’t want to use my camera while we were there, it was pretty fancy (even got a stool for my purse!), but Karin took some using her phone, and I added the photos of my last three courses above (beef cheeks, veal and yuzu soufflé). We actually went there at 6 pm (and on a Thursday), because that was the best we could get 2.5 months in advance. Seriously. The food was yummy though, and I would say it offers value for money compared to European restaurants.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...