onsdag 4. juni 2014

Min lille parfymesamling

DSC_3630

Er det én ting jeg har ofret mange tanker til i det siste, så er det parfyme. Jeg har egentlig alltid vært en ‘signature scent’ kind of girl, men mye har forandret seg nå. Alt startet da jeg ble gravid, da orket jeg nesten ikke bruke parfyme fordi jeg fikk så sterk luktesans, og så etter at Edward ble født ville jeg ikke bruke parfyme for ikke å distrahere fra min kroppslukt som han kjenner. Og så, mens jeg planla å slutte å amme tidligere i vår innså jeg hvor få, og ensidige parfymer jeg egentlig har.

Alle fire står på hedersplassen på soverommet. Jeg gledet meg til å ha parfymene mine på utstilling, og nå når vi har kommode på soverommet troner de sammen med dyrebare familiebilder. Fatet har jeg kjøpt på Kid for et slikk og ingenting. Parfymene har jeg samlet over flere år. Jeg elsker alle, men problemet er at alle er så like, og mørke. Jeg elsker alt i svart flaske, men alle duftene er dype og mørke. Det passer ikke akkurat så godt en varm sommerkveld. Men i Las Vegas skal samlingen utvides, masse! Jeg har i hvertfall et par på handlelisten, og en god del på ønskelisten, så får vi bare se hvor mange jeg kommer hjem med. Kanskje det blir en liten parfymesamlingvideo i løpet av sommeren? Tips meg gjerne om dine favorittparfymer, så jeg kan sjekke de ut.

DSC_3634

L-R: Tom Ford Black Orchid, Lady Gaga The Fame, Chanel Coco Noir, Illamasqua Freak

English: There’s one thing that’s really been on my mind lately, and that’s perfume. I’ve always been a ‘signature scent’ kind of gal, but that has really changed. It all started when I got pregnant, and my sense of smell was too strong to wear perfume, and then when I was breastfeeding I didn’t want mask my natural scent for Edward. But those days are over now, and as I was planning how I would wean Edward, I realised how few, and similar all my perfumes are. I love them all and I have put them on display along with precious photographs. But they’re just all so deep and dark. No matter how much I love that, it just doesn’t work with a sundress. So I’ve decided to expand my little collection in Las Vegas, probably by a lot. I have two on my shopping list, and several more on my wishlist, so who knows how many will be coming home with me. Do you have any favorites I should check out while I’m there? And then maybe there will be a little perfume collection video later on in the summer.

2 kommentarer:


  1. Min favoritt er Marc Jacobs Daisy De Toilette, i hvertfall nå om sommeren. :)

    SvarSlett
  2. Min absolutte favoritt er nok DKNY sin Be Delicious, men jeg er også veldig glad i Marc Jacobs sin Daisy Eau So Fresh. Ellers er jeg veldig glad i Dior sin Hypnotic Poison Eau de Parfume, men den er jo også veldig tung og dermed helt klart en vinterduft.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...